به گزارش کلهرنیوز ، سید سجاد ملایری دادستان شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار کرد: اکنون که تمام هجمه های معاندین علیه حاکمیت نظام اسلامی است، بر همه فرض واجب است که در انتخابات دوم اسفند مشارکت گسترده و وسیعی داشته باشد چراکه این مشارکت مهر تاییدی بر اصل حاکمیت نظام اسلامی است .

وی از مردم درخواست نمود: سوای ازهر ایدئولوژی و دیدگاهی  با حضور گسترده در پای صندوق های رأی مهر تاییدی بر حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بزنند.

ملایری در سخنی با مردم شهرستان گفت: نیاز است همه مردم برای رفع مشکلات خود و کاهش معضلات اجتماعی، اقتصادی و … در انتخابات حضور پیدا کنند و آگاهانه انتخاب نمایند.

وی با بیان اینکه؛ آراء مردم حق الناس است، افزود: وظیفه مسئولین، نهاد های اجرائی و حاکمیتی هم این است که ضمن فراهم نمودن زمینه مشارکت وسیع مردم، امانتدار آراء مردم باشند و همچون سال های گذشته از آرای مردم صیانت نمایند.

دادستان شهرستان  به داوطلبانی که صلاحیت آنها در خاتمه بررسی های هیات اجرایی و شورای نگهبان تایید می شود،  توصیه نمود: که توانایی و قابلیت های فردی خود را ملاک عمل قرار دهند و برنامه و اهداف خود را به مردم اعلام کنند در چارچوب قانون برای مسائل و مشکلات شهرستان راهکار ارائه دهند، از وظایف نمایندگان و آیین نامه های داخلی مجلس اطلاع کامل کسب نمایند و از وعده های واهی پرهیز نمایند تا در زمان نماینده شدن بتوانند به وظایف و وعده‌های خود عمل نمایند  و خواسته های به حق مردم را جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به قانون انتخابات، خطاب به داوطلبان نمایندگی مجلس تذکر داد: از تبلیغات زودهنگام خودداری شود و همانگونه که داوطلبان برای کسب آراء نمایندگی مردم در قوه مقننه تلاش می نمایند انتظار است که خود نیز قانون را رعایت نمایند.

سید سجاد ملایری تصریح کرد: داوطلبان از هرگونه تخریب و توهین به دیگر کاندیداها جلوگیری کنند و حامیان خود را توجیه نمایند که هدف فقط حمایت از کاندیدای منتخب خود باشد و احترام رقبا را نگه داشته و از تخریب و تحقیر شخصیت رقبا خودداری نمایند.

وی افزود:  کاندیداها با هم دوستانه برخورد نمایند و از سخنان و اقدامات تفرقه انگیز پرهیز و جلوگیری نمایند و وحدت بین اقوام، اقشار و اقلیت های مذهبی را بر هم نزنند ، تمامی کاندیداها و هواداران و حامیان ایشان تابع قانون باشند چون قانون فصل الخطاب تمام موضوعات است.

ملایری با اشاره به شفاف سازی منابع مالی کاندیداها که مورد تاکید دادستان استان نیز می‌باشد، عنوان کرد: کاندیداها در این شرایط اقتصادی کشور از هزینه‌های  کلان نابجا پرهیز نمایند، در موعد مقرر از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغات بهره گیری نمایند چون تبلیغات سنتی هم هزینه بیشتری بر می دارد و هم سیمای شهر را برهم می‌زند.

وی عنوان کرد: شهرداری ها مکان‌هایی را برای تبلیغات کاندیداها  مشخص و معرفی نمایند تا در بحث تبلیغات،  سیمای شهر را بر هم نزنند و آلودگی بصری ایجاد نکنند.

دادستان اسلام آبادغرب اعلام نمود:  تمام مسئولین کشوری و لشکری که در شهرستان خدمت می نمایند، حق ندارند از امکانات بیت المال له یا علیه نامزدها استفاده کنند چون این امکانات متعلق به عموم مردم است و  این امر ممکن است موجبات پیگیری و حتی تحت تعقیب کیفری قرار گیرد.

اصحاب رسانه شهرستان مرز بین نقد، انتقاد و تخریب را رعایت نمایند،  و با رعایت انصاف به مردم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نمایند تا مردم فردی اصلح را انتخاب نمایند.

تصاویر تکمیلی:

این خبر را به اشتراک بگذارید :