به گزارش کلهرنیوز ،بهرام سلیمانی به ایرنا گفت: با انصراف این ۶ نفر، تعداد کاندیداهای انتخابات در استان کرمانشاه به ۱۵۲ نفر کاهش یافت.

به گفته وی، این کاندیداها از حوزه‌های انتخابی کرمانشاه، سنقر و کلیایی و کنگاور، صحنه و هرسین نامزد شده بودند که انصراف دادند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۶ حوزه انتخابیه و هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
به گفته رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

محمدابراهیم الهی تبار در نشست خبری روز گذشته با خبرنگاران افزود: به ازای هر کرسی مجلس ۲۰ نفر در استان کرمانشاه با هم به رقابت می پردازند.

او به تفکیک نامزدها در حوزه های انتخابیه پرداخت و گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۶۹ نفر، اسلام آبادغرب و دالاهو ۲۰ نفر، پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی و جوانرود ۱۴ نفر، قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب ۱۴ نفر، سنقر و کلیایی ۱۸ نفر و کنگاور، صحنه و هرسین ۱۸ نفر تایید صلاحیت شدند.

او همچنین تعداد شعب اخذ رای در استان را نیز هزار و ۵۸۵ شعبه اعلام کرد و افزود: یک شعبه نیز در شهر کرمانشاه به اقلیت های مذهبی اختصاص یافته است.

وی در مورد شرایط رای دادن نیز گفت: کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی(کد ملی هم قابل قبول است) می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

الهی تبار، با بیان اینکه ۳۲ هزار نفر نیروی اجرایی برگزاری این دوره از انتخابات را بر عهده دارند، تلاش همه دست اندرکاران را ایجاد انتخاباتی سالم، رقابتی و پرشور دانست و افزود: همه باید برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می شود.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :