به گزارش کلهرنیوز ، شهرام کهریزی ، با اشاره به اینکه قطار کرمانشاه به‌صورت دو روز یک بار از کرمانشاه به سمت تهران و مشهد حرکت می‌کند اظهار داشت: در ایام اربعین به استان‌های مختلف تردد قطار وجود داشت و به جابه‌جایی زائران بسیار کمک کرد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مسئولان استانی خط ریلی تا اسلام‌آباد غرب و در نهایت مرز خسروی ادامه خواهد یافت عنوان کرد: این کار سبب اتصال به راه‌آهن عراق، سوریه و در نهایت دریای مدیترانه می‌شود و از اولویت‌های دولت است.

کهریزی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم کشور اتصال راه‌آهن کشور به دریای مدیترانه است گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها اتصال راه‌آهن کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب در حال انجام است و از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوده که تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های اعتباری در این زمینه ایجاد شده که پیگیر برطرف کردن آن هستیم افزود: یکی از پیشنهادات استان با حضور مدیران بانکی کشور در استان این بود که اعتبارات این طرح تسریع و تسهیل شود که راه‌آهن به اسلام‌آباد غرب و در نهایت به خسروی برسد.

کهریزی با بیان اینکه شرایط و محدودیت‌های اعتباری در کل کشور وجود دارد عنوان کرد: با وجود اینکه راه‌آهن کرمانشاه در اسفندماه ۹۶ افتتاح شده اما به‌زودی اداره کل راه‌آهن به‌صورت مستقل در کرمانشاه افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیس فرودگاه کرمانشاه در حال پیگیری است گفت: پروژه‌های مهمی در استان در حال انجام است که یکی از آن‌ها آزادراه همدان به کرمانشاه است که به‌صورت جدی پیگیری با وجود آن شرایط تردد به مرکز کشور تسهیل می‌شود./تسنیم

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :