به گزارش کلهرنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان ، سلیمان شفیعی معاون علمی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان در نشست خبری از تکمیل ظرفیت رشته‌های این دانشگاه در بهمن سالجاری خبر داد و گفت: تکمیل ظرفیت مجدد دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی از ۲۱ بهمن ماه آغاز و تا اواخر بهمن ماه ادامه دارد.
سلیمان شفیعی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان برای ثبت نام می‌توانند به صورت حضوری به مراکز آموزش علمی کاربردی مراجعه کنند افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو  در مراکز علمی کاربردی استان برای بهمن ۹۸، هزار و ۸۶۷ نفر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی است.
معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با اشاره به اینکه رویداد کمپ کارآفرینی از ۳ تا ۷ اسفند ماه برگزار می‌شود نیزگفت: تقویت روحیه کارآفرینی و آشنا نمودن مخاطبان، دانشجویان و فارغ التحصیلان(دانش آموختگان) با راه اندازی کسب و کار از مهمترین اهداف این رویداد است.
شفیعی در خصوص برپایی رویداد شتاب یا استارتاپی هم گفت، ۳۰ بهمن استارتاپ اطلاعات و نوآوری اپلیکشن‌های تلفن همراه(موبایل) در مرکز جهاد دانشگاهی و استارتاپ کسب و کار بیمه در بستر فضای مجازی، در مرکز سازمان مدیریت صنعتی این دانشگاه در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.
وی همچنین از برگزاری استارتاپ طراحی لباس‌های محلی در مرکز خضراء اسلام آبادغرب و استارتاپ گردشگری نیکور در شهر روانسر در دوازدهم اسفند خبر داد و اضافه کرد: در ۱۳ اسفند استارتاپ شهرسبز در مرکز سازمان همیاری‌ شهرداری‌های کرمانشاه و استارتاپ امداد و نجات جاده‌ای نیز هیجدهم اسفند ماه در مرکز علمی‌کاربردی هلال احمر برگزار می‌شود.
شفیعی با تاکید بر اینکه شرکت در استارتاپ‌ها برای عموم گروه‌ها آزاد است گفت: هدف از برگزاری این رویداد‌ها آشنایی دانشجویان و دانش آموختگان با ایده ها، طرح‌ها و کسب و کارهای جدید است.
وی گفت: استارتاپ‌ها در یک دهه اخیر نقش بسزایی در اشتغالزایی کشور داشته‌اند و صاحبان صنایع از طرح‌ها و ایده‌های استارتاپ‌ها استقبال می‌کنند.
او یکی دیگر از مهم‌ترین رویداد‌های دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه تا پایان سال جاری را برگزاری کمپ کارآفرینی با هدف تقویت طرح‌ها و ایده‌های کارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه اعلام کرد و افزود: در این کمپ کارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان با ایده و طرح‌های کارآفرینی آشنا می‌شوند و تاکنون ۱۵ تیم برای شرکت در این کمپ اعلام آمادگی نموده‌اند.
معاون علمی، پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه همچنین از برگزاری جشن دانش‌آموختگان این دانشگاه در سرسرای اتاق بازرگانی کرمانشاه در ۲۹ بهمن خبر داد.
هم اکنون ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۸ مرکز آموزش علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :