به گزارش کلهرنیوز، محمدرضا نادری رئیس شبکه بهداشت شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با  اسلام آباد خبر،  در خصوص بیماری کرونا در شهرستان با بیان اینکه؛ بهترین راه درمان پیشگیری است، گفت: هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در اسلام آبادغرب مشاهده نشده است

وی اظهار کرد: از ۱۰۰ درصد موارد بیماری کرونا ۸۰ درصد بدون علائم بوده و خود به خود خوب می شود و ۲۰ درصد امکان دارد نیاز به بیمارستان داشته باشد که ۱۸ درصد از ۲۰ درصد هم با مراقبت های بیمارستان خوب می شود و فقط دو درصد باقیمانده خطر مرگ و میر خواهد داشت.

دکتر نادری گفت: از ۲۰ درصدی که نیاز به بستری دارند کسانی هستند که بیماری های قلبی، ریوی، کبدی و دیابت دارند یا سالمندان که بدن ضعیفی دارند یا کسانی که شیمی درمانی کرده اند در معرض خطر هستند و نیاز به پیشگیری و مراقبت بیشتری دارند.

وی بیان داشت: کرونا در هر فرد دو روز تا دو هفته طول می کشد که علائم خود را نشان دهد و خطری که دارد در همان روزهای اول قابل انتشار و پخش می باشد.

نادری علائم بیماری کرونا را سرفه، تب و آبریزش بینی ذکر کرد و گفت: باید فاصله یک متری رعایت شود از دست دادن پرهیز کنید، دست ها را با آب و صابون مرتب بشویید و فردی که بیمار است باید عواملی را رعایت کند که بیماری اش کنترل شود.

نادری تصریح کرد: ماسک جراحی برای بیماران و همراه بیمار کرونا در منزل و بیمارستان می باشد و ماسک های تخصصی برای کارهای تخصصی مثال نمونه گیری و ترشحات استفاده می شود و برای جامعه پزشکان و متخصصان در بیمارستان هاست و بیمارانی که در بیمارستان هستند تا بیماری را پخش نکنند. در اسلام آباد غرب هنوز موردی مشاهده نشده و نیازی به زدن ماسک نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بیان داشت: مردم در جاهای شلوغ حضور نداشته باشند از تماس سطوح مانند دستگیره‌های در بانکها و ادارات مغازه‌ها درب ماشین ها بپرهیزند و فردی که ناقل است باید در منزل استراحت کند.

دکتر نادری ابراز داشت: انتقال ویروس از سه طریق است  از طریق هوا یا ترشحات تنفسی در فضا وتماس سطوح می باشد که ترشحات هوا در فضا زودتر پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار به دست آمده فرزندان زیر ۱۴ سال در مورد بیماری کرونا مرگ و میر نداشته است و بیماری بیشتر از طریق چشم ، دست و بینی منتقل می شود، ۸۰ درصد مردم به طور خفیف ممکن است به این بیماری مبتلا شوند و اطلاعی نداشته باشند لذا فرد ناقل باید از غذاهای محلی، میوه‌جات و مایعات مصرف کنند و در منزل و در اتاق خود زدن‌ماسک نیز برای بیمار و همراه بیمار توصیه می شود.

نادری گفت : ما از یک ماه پیش اعلام به توصیه های پیشگیری در سطح شهر را به مردم داشته ایم  بیمارانی که وضعیت حاد تنفسی دارند و بستری می‌شوند مراقبت ویژه ای لازم  دارند.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :