به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آباد خبر ،  پیش از ظهر امروز دبیرخانه تئاتر ملی مرصاد با حضور حجت‌الاسلام رحیم جعفری  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در محل مجتمع غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب افتتاح شد.

حجت‌الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این افتتاح اظهار کرد:  از ویژگی های خاص “مرصاد” این است که بعنوان نماد ارزشی و انقلابی دفاع مقدس مطرح است، چون نقطه پایان دفاع مقدس بود و استکبار جهانی پشت این قضیه بود که با مقاومت و فداکاری ملت ما این غائله به نفع جمهوری اسلامی ختم شد و درس بزرگی به جریانات استکباری داده شد.

وی افزود: این امر باعث شد هنرمندان استان کرمانشاه با یک واقعه و یک ماندگاری برای مرصاد در قالب تئاتر مرصاد نعریف کنند که هم ماهیت هنر ارزشی و هم ماهیت دفاع مقدس را دارد.

حجت‌الاسلام  جعفری گفت: با مقاومت جانانه ای که جوانان ما در این گردنه انجام دادند، “مرصاد” به یک واقعه بین المللی تبدیل شد و این ماهیت بین المللی مرصاد برای ما خیلی مهم است و انشاءالله تقویت می کنیم که تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب ماندگار بماند و بطور طبیعی بعد از برگزاری دوره های متعدد منطقه ای ، این حادثه بزرگ مرصاد به سمت ملی شدن و حرکت با شکوه بین المللی شدن پیش خواهد رفت.

وی خاطر نشان کرد: ” اسلام آبادغرب” در دفاع مقدس سهم و جایگاه ویژه ای دارد و این شهرستان گلوهاه و گرانیگاه چند استان قرار گرفته و اسلام آبادغرب از لحاظ تاریخ و تمدن قدمت ویژه ای دارد و از لحاظ جمعیتی دومین شهر بعد از کرمانشاه است و برای همین در بحث مدیریت آن تأمل گردید.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی گفت: یکی از پیام های مهم انقلاب این است که به تعبیر مقام معظم رهبری آرمان های انقلاب را از دریچه هنر معرفی نماییم تا تاثیر گذاری ان بیشتر باشد که شهید آوینی نقش مهمی در این قضیه داشت.

حجت‌الاسلام رحیم جعفری در نشست کوتاهی با هنرمندان حوزه تئاتر شهرستان به نکته نظرات و درد دل های ایشان گوش داد و گفت: نمایش اسلام آبادغرب سابقه غنی داشته و هنرمندان آن همیشه از نفرات برتر جشنواره ها بوده اند که این نکته قوتی است.

به گزارش خبرنگار  اسلام آباد خبر، در حاشیه افتتاح دبیرخانه تئاتر ملی مرصاد، نمایشگاه پوستر اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از کالای ایرانی توسط حجت‌الاسلام رحیم جعفری  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افتتاح شد.

خسرو تمری مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلام آبادغرب ضمن در ابتدای این آیین ضمن خیر مقدم به مهمانان و مدعوین، گفت: شهر شهیدان مرصاد (اسلام آبادغرب) استحقاق نام بردن بعنوان پیشانی دفاع مقدس را دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :