به گزارش کلهرنیوز، به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند با اشاره به مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اظهار داشت: تمامی مراکز خرید و عرضه کالاهای غیرضروری استان تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل است.

وی با بیان اینکه پیش بینی لازم برای ارائه خدمات و عرضه کالاهای ضروری در مراکز مورد نظر صورت گرفته، گفت: بر اساس این مصوبه سایر فروشگاه‌ها بر اساس روال عادی و طبیعی فعال و باز هستند و در صورت نیاز مردم موظف خواهند بود که ساعات کاری خود را افزایش دهند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت جدیت و قاطعیت تمامی دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا افزود: اقدامات پیشگیرانه به صورت مستمر انجام می‌شود و علاوه بر دستگاه‌های اجرایی به شدت نیازمند مشارکت بیشتر مردم برای پیشگیری از شیوع کرونا در روزهای آینده هستیم.

مقام ارشد استان اجرای طرح غربالگری و تب سنجی را در سطح استان بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون در ۱۲ شهرستان این موضوع به طور کامل انجام و تقریباً ۸۴ درصد مردم در این طرح شرکت کرده‌اند و بعد اجرای کامل با پایش اطلاعات مرحله دوم غربالگری را نیز شروع خواهیم کرد.

وی اجرای این طرح را گامی مهم در کاهش میزان مراجعه بیماران به بیمارستانها ذکر کرد و بیان داشت: کاهش تردد و رفت و آمد به ویژه در بیمارستانها سبب قطع زنجیره انتقال کرونا می‌شود و از مردم عزیز هم انتظار داریم با پیوستن به پویش در خانه بمانیم به کنترل و شکست کرونا کمک کنند.

گفتنی است، جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در دومین روز از سال نو به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور، اعضای هیأت دولت و استانداران سراسر کشور برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :