به گزارش کلهرنیوز، هفدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت ویروس کرونا شهرستان اسلام آباد غرب با موضوع گام دوم فاصله گذاری اجتماعی (فاصله گذاری هوشمند ) در سالن جلسات شهدای مرصاد فرمانداری به ریاست فرماندار برگزار گردید.

 در ابتدای این جلسه دکتر نادری با بیان اینکه در مرحله اول غربالگری ۱۰۰درصد این طرح انجام گرفته افزود گام دوم غربالگری از ۱۷اسفند شروع شده و از مردم خواست به تماسهای مراکز درمانی (۴۰۳۰)پاسخ دهند تا بتوانیم مرحله دوم طرح غربالگری را با موفقیت به انجام برسانیم.

 جهانبخش حیدری فرماندار و رئیس ستاد مدیریت کرونا در شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمانی و تمامی کسانی که در گام اول اجرای طرح همراهی  و همکاری خود را نشان دادند افزود: طرح فاصله‌گذاری هوشمند ادامه  بخش اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه همزمان با شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور اجرا شده و در این مرحله، صرفا مشاغل « غیر پر ریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که  از تاریخ ۲۳ فروردین ماه در استان‌ های کشور فعالیت مجوز دریافت کرده اند ، باید فعال شوند.

 فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب ضمن تاکید بر اجرای مصوبات، بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در گام دوم و نظارت دقیق توسط دستگاه هایی اجرایی ذیربط برای اجرایی نمودن آنها راخواستار شد.

 حیدری در ادامه افزود: تایید تعهدنامه به‌ صورت الکترونیکی مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سامانه سلامت خواهد بود و تمامی ادارات و ارگانها و اصناف ضمن مراجعه به سامانه http://salamat.gov.ir با دریافت کد رهگیری  نسبت به نصب آن در واحد صنفی یا اداره اقدام نمایند.

 حیدری خاطر نشان کرد داشتن این کد رهگیری برای تمامی اصناف و ادارات و ارگانها الزامی است و کسانی که این کد رهگیری را اخذ ننمایند علی القاعده از فعالیت اصناف جلوگیری و ادارات  مربوطه تذکر دریافت خواهند کرد.

 وی زمان ثبت نام برای کد سلامت بهداشتی را تا‌ روز جمعه ۲۹فروردین ماه اعلام نمود و از روز شنبه بازرسین نسبت به بازرسی اقدام خواهند کرد و اصناف و اداراتی که این کد را اخذ ننموده باشند  هم از فعالیت اصناف ممانعت بعمل می آید و هم به ادارات تذکر جدی داده خواخد شد.

 حیدری در پایان خواستار همراهی و همکاری همه مردم شهرستان در راستای اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی شد./اسلام آبادخبر

این خبر را به اشتراک بگذارید :