به گزارش کلهرنیوز، محسن ارجمندی ، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در استان اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان‌ها تمهیدات لازم در پایانه‌های مسافربری شکل گرفته است و بلافاصله بعد از اعلام شیوع ویروس کرونا با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی ایستگاه سلامت جهت پایش و تست‌های اولیه تب سنجی در ترمینال شهید کاویانی راه‌اندازی شد.

وی عنوان کرد: در راستای مبارزه با این بیماری ضدعفونی وسائل حمل و نقل عمومی در پایان و قبل از هر سفر انجام می‌شود و زباله‌های طول سفر طی مراحل کاملا بهداشتی جمع‌آوری و بعد گندزدایی جهت تحویل به سازمان پسماند آماده می‌شود.

ارجمندی با اشاره به کنسل شدن سفر به استان‌های پرخطر افزود: تمامی سفرهای خروجی و ورودی از استان‌های پرخطر مانند گیلان، مازندران، قم و اصفهان کنسل شده است.

وی بیان کرد: پایانه‌های مسافربری بین شهری در کرمانشاه در حال حاضر با ۲۰ درصد ظرفیت در حال خدمت‌رسانی به مسافران است و در این راستا تابع تصمیمات مقامات در استان هستیم.

ارجمندی گفت: یکی از مهمترین عوامل موثر در شیوع این بیماری بحث تردد افراد و به ویژه استفاده از حمل و نقل عمومی است و اگر ترددها محدود شود، عامل موثری در پیشگیری از این بیماری خواهد بود.

وی افزود: در بحث فاصله گذاری اجتماعی در شهرها ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نقش مهمی دارند و محدودیت فعالیت آنها می‌تواند منجر به کاهش تماس و ارتباط نزدیک افراد و در نتیجه کاهش شیوع این بیماری شود.

وی با اشاره به ابلاغیه جدید وزارت کسور در خصوص ناوگان حمل و نقل شهری گفت: ابلاغیه جدید وزارت کشور در خصوص ناوگان حمل و نقل شهری سازمان های تاکسیرانی و اتوبوس رانی و سازمان ترمینال‌ها با یکدیگر ادغام و در قالب سازمان حمل‌ونقل مسافر قرار گرفته است و سازمان حمل بار نیز به صورت جداگانه بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ارجمندی افزود: همچنین سازمان قطار شهری به سازمان حمل‌ونقل ریلی تغیر نام داده شده است که تمامی این سازمان‌ها به عنوان زیر مجموعه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک محسوب می‌شوند.

ارجمندی درباره هوشمند سازی کنترل ترافیک در شهر کرمانشاه در راستای ایجاد شهر هوشمند گفت: کرمانشاه: ۲۰۰ دوربین نظارتی در کرمانشاه نصب می‌شود و  ۱۵ تقاطع شهر در مسیر هوشمندسازی هستند.

وی افزود: فرآیند هوشمندسازی یعنی مدیریت مرکزی و هماهنگ تمام تقاطع های شهر که این امر نیازمند وجود شبکه ارتباطی فیبرنوری و نرم افزار خاص است که در حال حاضر نرم افزار انجام این کار تهیه شده، اما هنوز زیرساخت های فعالسازی آن تکمیل نیست و بحث ارتباط فیبرنوری و سرورها نیز کامل نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه هوشمندسازی تقاطع ها را عامل موثری در جهت کنترل و مدیریت هرچه بیشتر و بهتر ترافیک شهری دانست و افزود: امسال در کنار بحث هوشمندسازی تقاطع‌ها، جهت کنترل هرچه بهتر ترافیک شهری بحث پایش تصویری شهر هم مدنظر است و در همین راستا ۲۰۰ دروبین نظارتی خریداری شده که امسال در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود.

ارجمندی عنوان کرد: هم اکنون ۱۸ دوربین نظارتی در سطح شهر فعال است و با نصب این ۲۰۰ دوربین قطعا نظارت موثری بر معابر شهری خواهیم داشت./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :