به گزارش کلهرنیوز، حمیدی تبار شهردار اسلام آباد غرب اظهار کرد: چندین طرح در راستای طرح پایتخت کتاب ایران در دستور کار قرار داریم و که یکی از آنها نصب المان شاهنامه در میدان فردوسی بود که خوشبختانه همزمان با زادروز این شاعر بزرگ در میدان فردوسی اسلام آبادغرب اتفاق افتاد.

وی افزود: این اقدامات در کنار سایر برنامه های کتابخوانی زمینه رشد کتابخوانی را در سطح جامعه در آینده فراهم خواهد آورد و همچنین در راستای توجه به طرح پایتخت کتاب ایران ، نامگذاری خیابان کتاب و المان های دیگر در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت .

وی گفت: طراحی و اجرای این کتاب  با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم  با فرهنگ غنی شهر اسلام آبادغرب و اشاعه‌ فرهنگ کتابخوانی و تشویق شهروندان به مطالعه‌ بیشتر انجام گرفته است.

بهروز جلیلیان رییس شورای اسلامی شهر و مسئول کمسیون فرهنگی افزود:بی گمان، هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست؛ چرا که کتاب، مایه آرامش روحی انسان است و این موضوع در کلام خداوند هم هست که می‌فرماید: “هل یستوی الّذین یعلمون والّذین لا یعلمون”: بگو آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند، مساوی‌اند.

وی از حمایت قاطع اعضای شورای شهر و شهرداری از طرح پایتخت کتاب ایران خبر داد و افزود: در راستای طرح پایتخت کتاب در کنار  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  هستیم و از  طرح های پیشنهادی دبیرخانه پایتخت کتاب برای اجرا حمایت میکنیم.

عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اسلام آبادغرب در ادامه با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان علی (ع) و تبریک روز بزرگداشت فردوسی،گفت: انتخاب این روز و این مکان انتخاب خوبی بوده است و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهردار و شورای شهر از اصحاب فرهنگ ،هنرو رسانه درخواست کرد از این حرکت فرهنگی شهرداری حمایت کنند.

وی افزود: با وجود مشکلات مالی شهرداری با حمایت ها و نظارت های شورای شهر اسلام آبادغرب توانسته خوب کار کند و فعالیت در نصب المان آغاز کرده که این اقدامات از نظر معنوی خیلی ارزشمند است و امیدواریم با فرهنگ سازی روزی برسد که دغدغه کتاب نخواندن نداشته باشیم.

خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز از اقدامات و حمایت های شهردار و شورای شهر اسلام آبادغرب از برنامه های فرهنگی شهرستان به ویژه طرح پایتخت کتاب، نصب المان، الگوسازی و نامگذاری معابر و اماکن بنام کتاب، تقدیر و تشکر نمود.

وی با اشاره به انجام مقدمات قرارگرفتن جشنواره مرصاد در سرفصل برنامه های ملی، اذعان داشت: اجرای چند ساله این برنامه با وجود تمامی کمبودها و مشکلات موجب پیدا کردن جایگاه خود در سطح ملی شد و انشاءالله بتوانیم این برنامه را نیز درخصوص پایتخت کتاب در شهرستان اجرا نمائیم و اسلام آبادغرب به جایگاهی که شایستگی آن را دارد برسد.

در پایان این آیین گروهی از نوجوانان با شاهنامه خوانی، شعری حماسی از شاهنامه فردوسی را اجرا نمودند./اسلام آبادخبر

این خبر را به اشتراک بگذارید :