به گزارش کلهرنیوز، طرح تقاطع غیرهمسطح میدان ورودی کلانشهر کرمانشاه با هدف کاهش بار ترافیکی این منطقه در سه سطح زیرگذار، روگذر و سطح صفر طراحی شده و با وجودی اینکه زیرگذر و روگذر آن تکمیل نشده است ولی چندی پیش تحت عنوان “فاز نخست” افتتاح شد.

افتتاح این تقاطع در روزهای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و با حضور جمع بسیاری از مسئولان استانی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شد که انتقادی در پی داشت و مهمتر از عدم رعایت این طرح وضعیت این تقاطع برای افتتاح بود که در سطح صفر و تنها یک مسیر آماده افتتاح شد.

شورای اسلامی استان کرمانشاه ,

البته افتتاح فاز نخست این طرح نیز مشکلات ترافیکی این منطقه را برطرف نکرد و وجود دوربرگردن‌ها که جایگزین زیرگذر و روگذر ساخته نشده این تقاطع غیرهمسطح بودند سبب شد که پلیس راهور شهرستان کرمانشاه طی نامه‌ای با طرح ایراداتی خواستار تغییر در وضعیت این دوربرگردان‌ها باشد.

نواقصات تقاطع ورودی شهر کرمانشاه همچنان ادامه دارد

در نامه پلیس راهور شهرستان کرمانشاه آمده است که در ضلع جنوب شرقی سمت در خروجی و بلوار فرودگاه که باید عقب‌نشینی داشته باشد هیچ اقدامی انجام نشده است و بین خودروهای مسیر غرب به شرق (بلوار کشوری به سمت بلوار هوانیروز) و مسیر جنوب به شرق (بزرگراه به سمت هوانیروز) تداخل به وجود آمده و به یک نقطه حادثه‌خیز تبدیل خواهد شد.

در ضلع شمال غربی روبروی پیاده‌رو در مسجد نیاز به عقب‌نشینی دارد که هیچ اقدامی انجام نشده و بین خودروهای مسیر حرکتی شرق به غرب (هوانیروز به بلوار کشوری) و مسیر حرکت شمال به غرب (میدان نیایش به سمت بلوار کشوری) به دلیل عرض بسیار کم تداخل به وجود آمدن و به یک نقطه حادثه‌خیز تبدیل خواهد شد.

شورای اسلامی استان کرمانشاه ,

طول دوربرگردان ایجاد شده جدید در بلوار هوانیروز بسیار کم است و هنگام دور زدن وسایل نقلیه سنگین با مشکل مواجه می‌شوند و همین امر سبب پس زدن طول ترافیک به سمت میدان امام می‌شود و نیاز است طول دوربرگردان حداقل ۱۰ متر بیشتر شود و همچنین با توجه به کم کردن عرض اصلی با نصب نیوجرسی جهت جان پناه خودروهایی که اقدام به دور زدن کرده در سمت راست به دلیل وجود چند اصله درخت هیچ عقب‌نشینی انجام نشده است.

پلیس راهور شهرستان کرمانشاه همچنین تاکید کرده بود که با توجه به حذف میدان و بالا رفتن طبیعی سرعت خودروها در مسیر شرق به غرب و برعکس در محدوده میدان هیچگونه ایمن‌سازی جهت کاهش سرعت خودرو به ویژه در محل دوربرگردان جدید و نیز محل تلاقی مسیر مستقیم با مسیرهای گردشی میدان اتمام نشده است.

شورای اسلامی استان کرمانشاه ,

انتقاد رئیس شورای شهر از اقدام شتاب‌زده شهرداری کرمانشاه

رئیس شورای شهر کرمانشاه نیز طی نامه‌ای خطاب به استاندار نسبت به افتتاح نمادین تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر کرمانشاه انتقاد کرد و در نامه‌ای نوشت که از حدود ۱۰ جهت و مسیرهای حرکتی تقاطع سه سطحی مذکور تنها دو مسیر شرق به غرب و غرب به شرق به صورت همسطح افتتاح شد و تا تکمیل بقیه پروژه، جهات از جمله جنوب به شمال و شمال به جنوب و غرب شمال، شرق جنوب و شمال به شرق با اختلال حرکتی و مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد.

افتتاح فاز اول تقاطع شهید سلیمانی در بهترین حالت

محسن ارجمندی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه درباره افتتاح فاز نخست طرح تقاطع ورودی شهر کرمانشاه گفت: افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح سپهبد شهید قاسم سلیمانی اثر قابل توجهی در روان‌سازی ترافیک ورودی خروجی شهر داشته است.

وی با بیان اینکه میدان امام(ره) شهر کرمانشاه بزرگترین میدان ورودی شهر با حجم تردد بسیار بالا است اما با این وجود ترافیک به خوبی مدیریت شده است عنوان کرد: شرایط کنونی میدان کارگاهی است و به طور طبیعی مشکلاتی وجود دارد و برای پیشبرد کار باید بخشی از کار مورد استفاده قرار می‌گرفت.

شورای اسلامی استان کرمانشاه ,

وی با بیان اینکه افتتاح این فاز از تقاطع مطابق برنامه است عنوان کرد: در محیط‌های شهری به دلیل محدودیت‌های فضای کارگاهی و ضرورت‌های ترافیکی، عملیات اجرایی تقاطع‌های غیرهمسطح به صورت فاز بندی پیش می‌رود تا علاوه بر ایجاد محیط کارگاهی ایمن برای فازهای بعدی، حداکثر استفاده از فازهای تکمیل شده انجام شود.

ارجمندی افزود: در این تقاطع غیرهمسطح به منظور حفظ جریان ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور و ایجاد محیط کارگاهی مناسب و ایمن برای تکمیل مسیر زیر گذر شمالی-جنوبی و رمپ‌های جهتی رو گذر حرکت‌های گردشی و استفاده حداکثری از فاز تکمیل شده شرقی-غربی، عملیات اجرایی این تقاطع به صورت فاز بندی پیش رفت.

شورای اسلامی استان کرمانشاه ,

وی گفت: پس از افتتاح فاز نخست تقاطع به طور طبیعی سرعت تردد در این مسیر با توجه به تغییر ماهیت ترافیک برون شهری به درون شهری نیاز به آرام‌سازی ترافیک بود که این امر با نصب سرعت گیر و تابلو های مورد نیاز انجام شد تا در نواحی تداخل مسیر‌های مستقیم با مسیرهای گردش به راست مشکل ایجاد نشود که این موضوع نیازمند اعمال قانون قاطعانه پلیس راهور در برخورد با رانندگان متخلف و تخلفات ترافیکی به‌ویژه در مسیرهای راستگرد است./تسنیم

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :