به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، روز گذشته حادثه‌ای به غایت دردناک مقابل اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه رقم خورد؛ حادثه‌ای تأسف‌بار که منجر به مرگ یک جانباز شد.

جانبازی که برای امورات زندگی‌اش به دنبال تسهیلاتی از این اداره‌کل بود، اما بعد از اینکه تلاش‌هایش به در بسته خورد تصمیم گرفت برای همیشه به زندگی خود پایان دهد و برای این کار خودش را در اعتراض به انجام نشدن کارهایش در همان محل کذایی به آتش کشید.

شهروندانی که در آنجا شاهد این صحنه دردناک بودند برای خاموش کردن حریق فردی که خود را به آتش کشیده کمک می‌کنند و در نهایت شعله‌های آتش فروکش می‌کند و جسد نیمه‌جان این جانباز با سوختگی شدیدی که داشت به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل می‌شود و ساعاتی بعد در این بیمارستان فوت می‌کند.

پیگیری‌های خبرنگار مرصاد و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این جانباز برای تمدید تسهیلات خود به بنیاد شهید مراجعه کرده اما مسئولان به دلیل عدم تسویه تسهیلات قبلی با وی مخالفت کرده‌اند و پس از بارها مراجعه و حل نشدن مشکلش راهی به جز اعتراض با پایان دادن به زندگی‌اش برای همیشه نمی‌یابد و این حادثه تلخ رقم می‌خورد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اما در اظهارات اولیه خود در مورد این ماجرا این موضوع را رد کرد و گفت که با تسهیلات فرد موافقت شده و به دلیل مسائل خانوادگی اقدام به این کار کرده است.

با این اظهارات اما این سوال در افکار عمومی بی‌پاسخ می‌ماند که اگر این فرد مشکلش خانوادگی بوده چرا در مقابل این اداره کل – که به نوعی نماد اعتراض بوده – اقدام به این کار کرده است؟!

دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پیگیری ماجرا

سعید اوحدی، رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته هیئتی را برای بررسی چگونگی درگذشت این جانباز کرمانشاهی که در این حادثه ناگوار به دیار حق شتافت، راهی کرمانشاه کرد.

در دستور رئیس بنیاد شهید بر پیگیری موضوع تا حصول نتیجه و تشخیص علل اصلی این واقعه ناگوار و برخورد با قصور و مقصران احتمالی تأکید شده است.

توضیحات بنیاد شهید در مورد خودکشی این جانباز چیست؟

حجت الاسلام هادی عسگری در گفتگو با مرصاد بیان کرد: این جانباز از خدمات صندوق معیشتی بهره مند بوده و متأسفانه بیمار چند بار به علت بیماری اعصاب و روان، در فارابی بستری بوده است.

وی تصریح کرد: جانباز در یک ساختمان در حال تعمیر اقدام به خودسوزی کرده و وارد ساختمان بنیاد شهید نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه بیان داشت: پس از متوجه شدن انتقال این جانباز به بیمارستان ما متوجه شدیم و برای رصد و پیگیری درمانی ایشان به بیمارستان مراجعه کردیم و متأسفانه به دلیل اینکه بیمار دچار سوختگی صددرصد شده بود فوت کرد.

این مسئول گفت: با وام این جانباز در گذشته موافقت شده و دلیل خودکشی ایشان وام نبوده، بلکه به دلیل اختلالات اعصاب و روان خودکشی کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر جانبازی که خودکشی کرده، مشکل اعصاب و روان و خانوادگی داشته چرا در خیابان مقابل بنیاد شهید دست به این کار زده است گفت: به دلیل اینکه جانبازان بنیاد را به عنوان خانه امید خودشان می‌دانند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: از جانب بنیاد اتفاق خاصی نیفتاده و ما بررسی کردیم و درخواست وامی که این جانباز داشته، برای آن پرونده تشکیل شده و به صندوق ارجاع داده شده است.

حجت الاسلام عسگری بیان داشت: این جانباز از خدماتی همچون صندوق، معیشت، بیمه تکمیلی بهره مند بوده و هر آنچه که شامل دیگر جانبازان شده، شامل این جانباز نیز بوده است.

وی بیان داشت: ۲۱ هزار و ۶۰۰ جانباز در کرمانشاه وجود دارد که جانبازان بالای ۲۵ درصد حقوق بگیر یا مستمری بگیر هستند و جانبازان زیر ۲۵ درصد، دو سال است که آغاز شده و بر اساس اولویت برای آنها مستمری قرار می‌دهیم.

پیگیری خبرنگار مرصاد برای روشن شدن موضوع و ابعاد این ماجرای تأسف‌بار همچنان ادامه دارد.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :