به گزارش کلهرنیوز ، دکتر ایرج حریرچی در بیست و چهارمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: از زحمات تمام همکاران در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به پاس تلاش‌های مستمر در مقابله و مدیریت بیماری کرونا تقدیر و تشکر می‌کنم.

معاون کل وزارت بهداشت بیان داشت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در حال حاضر دومین استان کشور از نظر روند شیوع بیماری و افزایش میزان بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است، باید اقدامات جدیدی صورت گیرد که خوشبختانه برنامه‌ها و اقدامات صحیحی در این راستا توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفته است.

دکتر حریرچی عنوان کرد: با توجه به پیش بینی انجام شده جهت افزایش تعداد تخت‌های بستری در هفته‌های آتی مشکل خاصی در خصوص تأمین امکانات درمانی در استان کرمانشاه وجود ندارد.

این مسئول عنوان کرد: باید جهت عادی سازی شرایط درمانی مراکز بیمارستانی در راستای ارائه خدمات درمانی به بیماران که بدلیل بیماری‌های مختلف دچار مشکل شده‌اند اقدامات لازم صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین در این راستا پیشنهاد می‌کنم با توجه به ضرورت ادامه روند درمانی این نوع بیماران کمیته‌ای جهت مدیریت و بازگشایی مجدد بخش‌های غیر کرونایی و ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به بیماران مختلف تشکیل شده و پروتکل‌های لازم پیش بینی شود.

دکتر محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این نشست اظهار داشت: با توجه به افزایش شیوع بیماری در ایام اخیر پیش‌بینی لازم جهت افزایش ۱۰۰ تخت در هفته را انجام داده و اقدامات اجرایی لازم صورت گرفته است.

وی افزود: بیشترین آمار ابتلاء در استان بعد از تعطیلات عید فطر بوده که بدلیل انجام مسافرت‌های و مراسمات ویژه اهل تسنن به مناسبت این روز، و همچنین عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و سیاستگذاری‌های اجتماعی بوده است.

این مسئول تصریح کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا ( ع) ۱۷ تا ۲۰ درصد از بیماران ارجاعی از استان‌های اطراف بوده که این موضوع پس از شیوع بیماری کرونا عملاً به صفر رسیده است که این امر باعث کاهش میزان مراجعات در اثر ترس مردم از ابتلاء در بیمارستان بوده است‌.

وی گفت: ابتلای دستیاران تخصصی و متخصصین و کادر درمانی به کرونا در استان در بسیاری از رشته‌ها باعث کاهش توان ارائه خدمات درمانی به بیماران شده است.

دکتر روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم اظهار داشت: پیش بینی انجام شده در ابتدای فرآیند برای ۱۰۰۰ تخت بستری بوده که در فازهای مختلف راه اندازی شده است و خوشبختانه تاکنون مشکل و کمبودی در تخت بستری برای بیماران کرونایی نداریم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳۰ تخت خالی در مراکز کرونایی داشته و پیش بینی‌های لازم جهت افزایش این تعداد نیز انجام شده است./مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :