به گزارش کلهرنیوز ، حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص ارزیابی از تاثیر مسائل سیاسی بر بازار ارز، اظهار داشت: مسئولان اقتصادی، بازار ارز را در قالب دکترین شوک پیش بردند وقتی که مجلس مقابل هرگونه گرانی را در بودجه گرفت، و مانع از گران شدن ۹ قلم از حامل های انرژی شد، ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای ناشی از گرانی در بودجه کم شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابیان اینکه پس وارد آوردن یک شوک، ارز گران شد، بیان کرد: اگر دولت موفق شود، نرخ تثبیتی ارز خود یعنی ۴۲۰۰ تومان را اعمال کند، ۱۷ هزار و میلیارد تومان درآمد کسب خواهد کرد.

وی افزود: نرخ جدید قیمت ارز یعنی حصول درآمد ناشی از همان گرانی که مجلس مانع از آن شد،البته  به گونه‌ای نامحسوس این فشار بر دوش مردم وارد آمد.

فلاحت پیشه ادامه داد: سوال ما این است که این ضعف مدیریت و دور زدن قانون، خلاف مقررات مجلس است و من معتقدم مجلس در قبال این موضوع نباید کوتاهی کند، زیرا ضعف مسئولان مشخص است.

نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشخص شود که دلالان بزرگ و قاچاق چیان یقه سفید ارز چه کسانی هستند که به رانت دولتی وابسته هستند و در طول این مدت ثروت‌های زیادی را به جیب زده‌اند و آثار اصلی آن را در ضعف و ضرر کالای ایرانی می‌بینیم.

منبع: خانه ملت

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :