به گزارش کلهرنیوز ، حبیب اله وفایی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه اقتصاد مقاوتی استان که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: در جریان سفر دکتر نوبخت به کرمانشاه دو تفاهم نامه به امضا رسید که شامل ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان و ۵۲ پروژه اقتصاد مقاومتی به ارزش یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان است که با اجرای این طرح ها ۸ هزار و ۱۱۱ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های استان کرمانشاه افزود: علیرغم تغییرات اقلیمی به وجود آمده و خشکسالی منابع آبی و خاکی مناسبی در استان داریم.

این مسئول با اشاره به وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق عنوان کرد: این امر ظرفیت بزرگی برای کشور و استان است.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۹۷ تا کنون حدود ۶ میلیارد دلار صادرات از مرزهای استان داشتیم و چه در شرایط تحریم و چه در شرایطی که کرونا به وجود آورد حتی یک روز جریان صادرات از استان کرمانشاه قطع نشد.

وفایی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان کرمانشاه افزایش یافته است به گونه ای که از سال ۹۲ تا سال ۹۸، ۶.۴ درصد رشد را نشان می دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۳ پتروشیمی در استان گفت: روز گذشته نیز شاهد بودیم دکتر نوبخت مصوبه شورای اقتصاد برای احداث پتروشیمی چهارم را ابلاغ کرد.

این مسئول افزود: در آسیب شناسی اقتصاد استان متاسفانه با وضعیتی مواجهه شدیم که نرخ رشد جمعیت به شدت نزولی است و ۷ صدم درصد را تجربه کردیم همچنین شهرنشینی نیز افزایش داشته و به ۷۵ درصد رسیده است و جمعیت شهری و روستایی جای خود را به هم دادند.

وفایی با اشاره به افزایش جمعیت شهرستان کرمانشاه ادامه داد: خالی شدن شهرهای مرزی موجب افزایش حاشیه نشینی در شهر شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: درآمد سرانه استان رو به افزایش است و طی سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

این مسئول بیان داشت: مهمترین برنامه های که در سالهای گذشته دنبال کردیم این است که نگاهمان به ظرفیت داخلی بوده و همواره مبتنی بر الگوی رشد جوانان برنامه ها را برای تحقق اهداف چشم انداز آمایش سرزمینی تدوین کردیم.

وی با بیان اینکه حاصل این سند اقتصاد مقاومتی ۸۰ پروژه برجسته است، افزود: سند سه ساله اشتغال در استان تا سال ۱۴۰۰ تدوین شده است و تکلیف همه بخش ها و دستگاه های اجرایی را برای تحقق اشتغال مشخص کرده است.

وی بیان داشت: رویکرد اقتصادی مدیران استان و نیز تدوین این اسناد موجب شده تا طی سالهای ۹۷ و ۹۸ شاهد کاهش ۶ درصدی بیکاری باشیم.

/شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :