به گزارش کلهرنیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز جمعه در دیدار با مردم پاوه اظهار داشت: پاوه در طول دوران دفاع مقدس به عنوان یک نماد برای مقاومت و ایستادگی، ایثار و گذشت شناخته شده است.

رئیس قوه قضاییه افزود: در این شهرستان ۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب شده است که باید همواره نسبت به معرفی شهدا و پیام آنها مروری داشته باشیم تا نسل امروز بدانند شهدای ما در این منطقه سختی‌های فراوانی را تحمل کردند.

وی خاطر نشان کرد: بنابر آیات قرآن شهدا نشان بزرگی از صدق دارند و خون آنها برای ملت ما همیشه زنده است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: پیام خطیب جمعه برای جمیع مومنین و مومنات پیام تقواست و شهدا همه تقوای خود را پیشه کردند و در معیت اهل صدق قرار گرفتند.

وی بیان داشت: جلوه مهم صدق، خداوند متعال و رسول گرامی او حضرت محمد(ص) است و به ما هم سفارش شده که باید با خدا و رسول خدا و کسانی که جلوه صدق بودند، باشیم.

وی اظهار داشت: با شهدا بودن با سخن نمی شود بلکه باید با راه، پیام و هدف آنها همراه باشیم و حیات شهدا در این است که بدانیم آنها به وجه الله نظر کردند و همین نگاه رمز بقای آنها شد.

شهدا در میدان نبرد اهل مجاهدت بودند

آیت الله رئیسی گفت: شهدا در میدان نبرد اهل مجاهدت بودند و کسانی که می خواهند همراه آنها باشند باید اهل مجاهدت و ایستادگی باشند.

وی ادامه داد: خداوند به برکت جانفشانی شهدا بر ما تفضل کرد و در جنگ نظامی دشمنان را شکست دادیم و همچنین در فتنه هایی که دست نشانده های آمریکا و اسرائیل با حمایت سعودی ها به وجود آوردند توانستیم پیروز میدان باشیم.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: وقتی دشمن در جنگ نظامی شکست خورد جنگ اقتصادی تمام عیاری را علیه کشور ما آغاز کردند که تنها راه پیروزی در این جنگ مقاومت و ایستادگی است.

وی گفت: در قضیه کرونا نیز در ابتدا با مسائل و مشکلاتی از جمله کمبود ماسک، کیت آزمایشگاهی و واکسن مواجه بودیم که در همه این موارد نه تنها به مرحله تولید بلکه به مرحله صادرات نیز رسیدیم.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: واکسنی که ناباورانه جلوی چشم همه تولید شد و به مرحله آزمایشات نهایی رسیده است نشان می‌دهد که توسط جوانان وطن، شعار “ما می توانیم” به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی نسبت به داشته های ما بسیار گسترده است، گفت: آنچه که باعث ایستادگی مردم پاوه در مقابل دشمنان شد همان داشته‌های فرهنگی و اعتقاد به ارزش‌های الهی بود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: امروز مقاومت و ایستادگی یک فرهنگ غنی است، داشته های فرهنگی این ملت مورد تهدید است و باید علما، تریبون داران، ائمه جمعه و فرهیختگان و صاحب نظران مثل دیده‌بان تیزبین رصد کنند و هجوم فرهنگی دشمن را ببینند و مقاومت و ایستادگی در مقابل این فرهنگ غربی که می‌خواهد خود را در فرهنگ های درون ملت‌ها عرضه کنند، داشته باشند.

وی اذعان داشت: پایبندی به مبانی دینی و ارزشهای الهی و خون و راه شهدا می تواند عرصه مهم فرهنگی باشد و همین خصوصیات در شهید سلیمانی سبب شد که رهبر معظم انقلاب ایشان را به عنوان یک مکتب معرفی کند.

تشییع پیکر شهید سلیمانی یک رفراندوم در مقابل دشمنان به وجود آورد

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: در این هجوم نیز یقین داریم با حضور مردم و بصیرت چهره‌های فرهنگی در جامعه، دشمن شکست خواهد خورد و یکی از جلوه های شکست دشمن همین تشییع پیکر شهید سلیمانی بود که یک رفراندوم در مقابل دشمنان به وجود آورد.

وی افزود: شهید سلیمانی در دفاع شیعه، سنی، ایزدی، سوری، فلسطینی و لبنانی برایش فرق نداشت بلکه از هر کسی که مورد ستم قرار گرفته بود حمایت می کرد.

آیت الله رئیسی بیان داشت: اقداماتی که سردار سلیمانی در مناطق مختلف انجام داد نماد دفاع از مظلومان و مستضعفان است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب خواستند همیشه این نماد ماندگار بماند.

وی امنیتی را که امروز در کشور به خصوص در مناطق غربی و شهرهای کرمانشاه و پاوه وجود دارد را مرهون خون شهدا دانست و گفت: وحدت و انسجام ملی بسیار مهم است و دشمن امروز به دنبال این است که این وحدت را از بین ببرد.

وی گفت: در جنگ اقتصادی تمام تلاشمان باید این باشد که با تولید، نقشه های دشمن را نقش بر آب کنیم.

این مسئول اظهار داشت: مشکل کوله بری و اشتغال از دغدغه های ما است و امروز در جلسه ای که با فرمانده سپاه استان، استاندار و رئیس دادگستری داشتیم مقرر شد در یک مدت کوتاه، حداکثر یک ماه، همفکری کنند و راهکاری پیدا کنند تا واردات و صادرات قانونمند شود و همه مردم با چارچوب ها آشنا شده و مقررات را رعایت کنند و این قابل انجام است و فقط یک اراده نیاز دارد.

وی در خصوص حق آبه به شهرستان پاوه خاطر نشان کرد: این کار امکان پذیر است و مشکل باید در وزارت نیرو دنبال شود و از وزارت نیرو درخواست داریم این کار را با سرعت انجام دهند وقتی استاندار تشخیص دهد که این کار امکان پذیر است باید انجام شود و عدالت در مورد حق آبه مطرح شود.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نسبت به ارتکاب هر جرمی که موجب مختل شدن امنیت مردم شود حساس هستم، گفت: هیچ‌گونه شرارت و ناامنی را نمی‌پذیریم.

وی افزود: هر میزان که پایبندی به ارزش ها بیشتر باشد به همان میزان کاهش جرم را شاهد خواهیم بود و امیدواریم با پیگیری همکاران در دادگستری، نیروهای مسلح، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی امنیت روز به روز افزون شود.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی، گفت: موضوع معیشت و بیماری کرونا امروز در کشور دو موضوع اساسی است که باید مسئولین تمام توجهشان بر آن موضوع معطوف باشد.

دنبال آمرین و عاملین شهادت شهید سلیمانی هستیم

وی همچنین گفت: به عنوان دستگاه قضا اعلام کردیم که دنبال آمرین و عاملین شهادت شهید سلیمانی هستیم و روز گذشته در خبر خواندم که به حمدالله با پیگیری هایی که به عمل آمده دستگاه قضایی کشور عراق حکم دستگیری و بازداشت ترامپ را صادر کرده است که از همین جا از دستگاه قضایی عراق و رئیس دادگاه عالی عراق و همکاران ایشان تقدیر و تشکر می کنم.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: امیدواریم که این حکم اجرا شود و ما اجرای این حکم را بعید نمی‌دانیم و خون شهید سلیمانی و شهدای گرانقدر کمک خواهد کرد تا عاملین این ترور و بسیاری از کشتارها در عالم، یعنی رئیس جمهور آمریکا پای میز محاکمه بیاید و عدالت در مورد او اجرایی شود.

/منبع: شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :