به گزارش کلهرنیوز بهنقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سرقت یکی از آسیب های اجتماعی است که خود معلول علت های دیگری‌ می تواند باشد. از مسائل فرهنگی گرفته تا اقتصادی همه می توانند بر سرقت اثرگذار باشند.

هر چند که آمار سارقین در مقایسه با کل جامعه بسیار ناچیز است، اما همین تعداد اندک نیز می توانند به جامعه خسارت وارد کنند.

یکی از انواع سرقت هایی که به کل جامعه صدمه بیشتری وارد می کند، سرقت تجهیزات شهری نظیر کابل های برق، سیم های تلفن، آهن آلات استفاده شده در نیمکت‌ها و پل ها و … است. سرقت این‌ تجهیزات به دلیل استفاده عمومی‌ قطعا صدمه ای به‌ کل جامعه وارد می کند.

به منظور تشدید برخورد با سارقین، با دادستانی هماهنگی های لازم انجام‌ شده است

فضل اله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در شورای تأمین موارد مختلفی مطرح شده و نیروی انتظامی به شدت با سارقین برخورد می کند.

وی افزود: طی این مدت کوتاه با انهدام ۱۸ باند سرقت ۵۸ نفر دستگیر شدند که بیشتر آنها سارقین کابلهای برق و تجهیزات سطح شهر بودند.

رنجبر درباره برخورد با سارقین فلزات و کابلهای سطح شهر تصریح کرد: این موضوع با جدیت در دستور کار شورای تامین و کمیسیون مقابله با سرقت شهرستان قرار دارد و تاکیدات لازم به نیروی انتظامی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در این راستا نیروی انتظامی هم با مال خرها و سارقین برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

فرماندار شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به منظور تشدید برخورد با سارقین، با دادستانی هماهنگی های لازم انجام شده است.

در راستای مقابله با سرقت، قرارگاه مبارزه با سرقت در انتظامی‌ استان فعال است

سرهنگ محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: سرقت‌هایی که در سطح شهر دیده می شود در قالب سرقت‌های خرد تعریف می شود که تائید می کنیم افزایش یافته است.

وی افزود: دلایل این نوع سرقت‌ها را باید در جاهای دیگر جستجو کرد از جمله اینکه به دنبال شیوع کرونا و تعطیلی کارگاه ها و کارخانه جات بسیاری تحت عنوان جمع آوری ضایعات به این سو روی آورده اند و در واقع چنین سرقت‌هایی یکی از آسیب‌های بیماری کرونا است.

سرهنگ آمویی گفت: همچنین معتادین متجاهر همواره از عوامل افزایش‌دهنده سرقت‌های خرد بوده اند که جمع‌آوری آنها باید در کمپهای ماده ۱۵ و ۱۶ صورت گیرد و ظرفیت‌سازی انجام شود.

وی عنوان کرد: به دلیل پایین بودن سطح این مراکز نگهداری و عدم توانایی در جمع آوری معتادین متجاهر به دلیل شیوع کرونا و احتمال سرایت بیماری سرقت آهن آلات در قالب سرقتهای خرد افزایش یافته است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: این عوامل سبب افزایش سرقتهای خرد شده اما رافع مسئولیت های ما نیست بلکه همکاران در حوزه نیروی انتظامی استان بیش از ۲۶۰۰ نفر سارق را دستگیر کرده اند.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: هفته گذشته سارقی در حوزه انتظامی شهرستان دستگیر شد که در قالب چند صد فقره سرقت بیش از ۵ تن سیم برق نگهداری کرده است.

وی افزود: در راستای مقابله با سرقت، قرارگاه مبارزه با سرقت در انتظامی استان فعال است همچنین به عنوان یک کار خواست جدی از سطح وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شده که باید در استان ها هم این قرارگاه سرقت با محوریت استاندار شکل گیرد.

سرهنگ آمویی خاطرنشان کرد:  سایر دستگاه‌ها به ویژه ادارات فرهنگی نیز باید در حوزه پیشگیری از سرقت سهم خود را بپردازد و عواقب و آثار مترتب بر سرقت را به مردم نشان داده و آگاهی‌بخشی انجام دهند.

وی عنوان کرد: برخی دستگاه های دولتی هم باید به اشتغال زایی و کارآفرینی بپردازند.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: به منظور کاهش سرقت از اماکن دولتی و خصوصی باید در حراست و حفاظت محیطی تجدیدنظر شده و دقت ویژه‌ای اعمال شود.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در برخی مواقع هم باید در مراکز عمومی نظیر پارکها و مجتمع ها باید از نگهبانان محلی استفاده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :