به گزارش کلهرنیوز به نقل از مرصاد  ، از زمان شروع مطالعات تا امروز حدود ۱۷ سالی از عمر این پروژه می گذرد؛ همین پروژه “تله کابین” شهر کرمانشاه که قرار بود رونقی باشد برای گردشگری این شهر باستانی.

چندین استاندار و شهردار از آن زمان آمدند و وعده تکمیلش را به مردم دادند و رفتند و کرمانشاهی ها ماندند و قول هایی روی زمین مانده و پروژه ای ناتمام و بلاتکلیف .

این پروژه سال ها مسکوت ماند، حتی اتریشی ها هم نتوانستند کاری از پیش ببرند، برخی بارها در اظهارنظرهای متفاوت ادعا کردند که این طرح توجیه اقتصادی ندارد و باید پرونده اش را هرچه زودتر ببندند.

حالا یک بار دیگر مسئولان استان و شهر کرمانشاه می خواهند طلسم این پروژه مسکوت را بشکنند و این بار برای تکمیل این پروژه دست به دامن بنیاد مستضعفان شده اند، بنیادی که همواره برای اتمام پروژه هایی که بخش خصوصی در تکمیل آنها ناتوان است آماده بوده و وارد میدان شده است.

ا

واگذاری پروژه تله کابین کرمانشاه در انتظار تشکیل جلسه شورای شهر

کامران ملکی رئیس کمسیون عمرانی شورای اسلامی شهر کرمانشاه درخصوص واگذاری تله کابین کرمانشاه به بخش خصوصی به خبرنگار مرصاد گفت : تفاهم نامه ای بین بنیاد مستضعفان و شهرداری با هماهنگی استانداری امضا شده است.

وی افزود: این تفاهم نامه جهت بررسی و تصویب نهایی به شورای شهر ارسال شده است که امیداوریم بعد از تعطیلات با تشکیل هئیت رئیسه شورا و در دستور کار قرار دادن این مبحث به بررسی آن بپردازیم.

ملکی مدت این تفاهم نامه پیشنهادی بنیاد مستضعفان که شامل ساخت و نگهداری خواهد بود را ۲۵ سال اعلام کرد که پس از مدت ذکر شده، در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

ا

واگذاری پروژه تله کابین نهایی نشده است

سیداحسان احسانی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز به خبرنگار مرصاد گفت: تاکنون واگذاری پروژه تله کابین کرمانشاه نهایی نشده است.

وی اظهار داشت: در هر صورت تله کابین یک پروژه است و باید توجیه اقتصادی داشته باشد بنابراین هرسرمایه گذاری که بخواهد این کار را انجام دهد باید توجیه اقتصادی آن را در نظر بگیرد و با مطالعه کار را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: در غیر این صورت ممکن است این پروژه در اواسط راه دچار مشکل و نیمه کاره شود.

احسانی بیان داشت: لحاظ پشتوانه مطالعاتی و توجیه اقتصادی پروژه برای سود دهی به سرمایه گذار الزامی است تا در نتیجه بتوان روی آن حساب و برنامه ریزی کرد.

وی افزود: در حال حاضر با یک شرکت سرمایه گذار برای واگذاری این پروژه صحبتهای مقدماتی انجام شده اما هنوز به نتایج نهایی نرسیده و قراردادی امضا نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :