به گزارش کلهرنیوز ، به نقل از بازی دراز ، بعد از گذشت ۷ ماه و ۱۳ روز از زلزله مهیب در استان کرمانشاه ، جامعه کارگری غیربومی درشهرستان زلزله زده سرپل ذهاب، همواره چالش های بسیاری برای ساکنین این شهر رقم می زند و با وجود پیگیری ها و اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات موجود از سوی مسئولین دستگاه های اجرایی، اما همچنان مشکلات و گرفتاری های جامعه کارگری غیربومی به قوت خود باقی است.

شهر زلزله زده سرپل ذهاب بعد از ووقع زلزله ۷ و ۳ دهم ریشتری آبان ماه سال گذشته بستری برای اشتغال کاذب افراد ناشناس و کارگران غیربومی ساختمانی و یا صاحبان مشاغل غیربومی شده است و مشکلات عدیده ای نظیر اسکان درمحل های پرتردد، افزایش جرایم و مشکلات فرهنگی اجتماعی به بار آورده است.

نزدیک ظهر که می شود تعداد زیادی از کارگران غیربومی و افراد ناشناس در گوشه و کناری از سایه درختان و یا در بلوار خیابان ها و کوچه ها بساط استراحت پهن می کنند و حتی به چشم می آید در وسط میدان شهر چای دم می کنند و فارغ از هرگونه نگرانی از مشکلات بهداشتی گرفته تا مشکلات امنیتی و اجتماعی ماه ها است که میهمان ناخوانده سرپل ذهاب شده اند.

این معضلات خیلی جای تأمل دارد آیا نباید ساماندهی وضعیت کارگران غیربومی و افراد ناشناس در جهت ایجاد و ارتقاء امنیت اجتماعی در اولویت کارمسئولین امر قرار گیرد؟

با وجود افراد غیربومی و ناشناس بسیاری در سطح شهر به بهانه کارگری، تردد بانوان و فرزندان کم سن و سال بیشترین دغدغه ساکنین این شهر شده و اغلب مردم زلزله زده در کمپ ها طی تماس تلفنی مکرر با این پایگاه خبری خواستارانتقال تقاضاهای خود به مسئولین شهرستان سرپلذهاب درجهت رفع و ساماندهی وضعیت موجود شهر شدند و تاکید بر پیگیری جدی و سریع مسئولین نیزداشتند.

خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی بازی دراز بنا به رسالت کاری خود همچون پل ارتباطی بین مردم و مسئولین به منظور اهمیت این موضوع به سراغ جمعی از مسئولین شهرستان سرپل ذهاب رفت تا از اقدامات آنان نیزمطلع شود:

محبت جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار ما مهمترین دغدغه مسئولین این شهر را حل و فصل مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: این موضوع با حضور معاونت سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه و مدیران مرتبط استانی و شهرستان در راستای ساماندهی کارگران با تشکیل جلسه ویژه پیگیری نمودیم.

وی افزود: محلی مناسب برای انتقال کانکس وچادرهای کارگران وصاحبان مشاغل غیربومی خارج ازسطح شهرآماده و تسطیح نموده ایم و در حال انتقال اسکان کارگران غیربومی به این مکان مورد نظر نیزهستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: مکان های مجردی اعم از کانکس و چادر غیربومی با هماهنگی دادستانی، نیروی انتظامی و شهرداری که اغلب در نزدیک کمپها و سطح شهر بودند، جمع آوری شدند.

در ادامه صابر حیدری شهردارسرپل ذهاب نیز در گفتگو با ما از جمع آوری چادرهای غیربومی توسط اجراییات شهرداری و انتظامی شهرستان و انتقال آنها به محل اسکان کارگران واقع درابتدای جاده قدیم بیمارستان شهداء خبر داد.

وی درپایان ازجمع آوری بیش از یک هزار و ۷۰۰ چادر و کانکس مجردی درسطح شهرخبر داد و گفت: با مٌخلان امنیت و آسایش عمومی مردم با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی برخورد قاطع خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :