به گزارش کلهرنیوز ، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون میزان دید افقی این شهرستان ۹ هزار و ۷۰۰ متر از حد استاندارد یک هوای پاک و سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است.
نعمت الله نازپرورده ، دمای فعلی هوای قصرشیرین را ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوای این منطقه مرزی را نیز ۱۷ درصد اعلام کرد.
وی بیان کرد: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی ، سامانه ناپایدار تا فردا در جو منطقه حاکم است و تا اواخر هفته شاهد سیر صعودی افزایش دما در شهرستان مرزی قصرشیرین خواهیم بود.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی ۳۶ روز درگیر گرد و خاک بود که روزهای غبارآلود در فروردین ۱۲، اردیبهشت هفت، خرداد ۱۲ و در تیر نیز پنج روز به ثبت رسیده است.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور ، نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
طبق توصیه پزشکان شهروندان به ویژه افراد مسن ، کودکان ، بیماران قلبی و تنفسی در روزهای غبارآلود به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق ، در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است./

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :