به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آباد خبر ،  پیش از ظهر امروز مراسم توديع و معارفه رئيس دادگستري و دادستان شهرستان اسلام آباد غرب و با حضور دکتر عدالتخواه مدیر کل دادگستری استان کرمانشاه، دکتر توسلی زاده قائم مقام مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه، معاونت های نیروی انسانی و فرهنگی مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه، فرماندار، امام جمعه ، اعضای شورای تأمین شهرستان  و جمعی از قضات و کارکنان دادگستری شهرستان برگزار شد.

در آئین این تودیع و معارفه  صادق عزیزی دادستان پیشین شهرستان به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان اسلام آبادغرب معرفی و از خدمات دکتر بیژن نجفی رئیس اسبق دادگستری این شهرستان که بعنوان معاونت قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه منصوب گردیده، قدردانی به عمل آمد، همچنین در این مراسم سید سجاد ملایری بعنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلام آبادغرب معارفه گردید.

در این مراسم دکتر بیژن نجفی رئیس اسبق دادگستری شهرستان اسلام آبادغرب، ضمن خیر مقدم به مسئولین و مدعوین، با اهداء سلام به روح شهدا و امام شهدا، عید سعید غدیر و هفته دولت را تبریک گفت.

وی افزود: سپاسگزارم که خداوند توفیق ۳۳ ماه خدمت در شهر شهیدان مرصاد را به من عطا فرمود و حقیقتا” این مردم شریف و کم توقع در دفاع از ارزش های اسلامی همیشه پیش قدم بوده اند.

دکتر نجفی با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی شهرستان در طول دوره مدیریت خویش به کاهش سطح وقوع جرائم خشن شهرستان و کاهش آمار سرقت در شهرستان اشاره کرد.

در ادامه حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب نیز با گرامیداشت یاد شهدا، شهدای هفته دولت و شهدای عرصه عدالت و قضاوت، اظهار کرد: بدون شک یکی از مهمترین مناصب، منصب قضاوت است، چرا که  مردم زمانی به دادگستر مراجعه می کنند که از همه جا نا امید می شوند.

وی با تبریک هفته دولت و دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم، ضمن بر شمردن ویژگی های بارز یک قاضی، از زحمات دکتر نجفی رئیس پیشین دادگستری شهرستان و حاج صادق عزیزی دادستان اسبق و رئیس جدید دادگستری شهرستان تقدیر نمود و برای سید سجاد ملایری دادستان جدید شهرستان آرزوی توفیق نمود.

دکتر کریمی فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب نیز در این مراسم با خیر مقدم به مدعوین، اظهار داشت: اعتماد مردم بالاترین سرمایه اجتماعی در هر جامعه است و عملکرد قضات اسلام آبادغرب در صدور شرافتمندانه رای بدون توجه به نام و نشان افراد و ایل و طوایف، موجب افزایش اعتماد مضاعف مردم به دستگاه قضایی و نظام شده است.

وی با اشاره به تعامل و ارتباط کاری خوب دستگاه قضایی اسلام آبادغرب با دیگر ادارات و شورای تامین شهرستان، افزود: هر چند ما در جمهوری اسلامی استقلال قوا را داریم اما مانند تکه های یک پازل مکمل همدیگر هستند و تعاملی که در شهرستان است می تواند در سطوح بالاتر نیز الگو باشد.

در ادامه دکتر عدالتخواه مدیر کل دادگستری استان کرمانشاه با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک هفته دولت و عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: اینچنین تقدیر از همکاران جهادگر برای ما افتخار است.

وی با اشاره به رشادت های شهدا و شهدای مدافع حرم نظیر شهید حججی، گفت: از حسن ظن مسئولین که به ما پیدا کردند تشکر می کنیم،  کار ما در مقابل مرارت ها و سختی های شهدا از قبل و بعد از انقلاب، کاری انجام نداده ایم.

 دکتر عدالتخواه با تاکید بر آرمان های انقلاب و حفظ روحیه انقلابی، گفت: کارهای ما نباید جنبه زرق و برق پیدا کند تا برکت پیدا کند.

مدیر کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به نامه ۴۶ نهج البلاغه در خصوص رفتار متواضعانه با مراجعه کنندگان، گفت: اکرام هیچ منافاتی با امر قضا ندارد، ممکن است فردی یک بار در عمرش برای انجام کارهایی نظیر انحصار وراثت یا گواهی سوء پیشینه وارد دستگاه قضایی شود که اگر برخورد نامناسبی با ایشان بشود ممکن است ذهنیت منفی برای ایشان ایجاد شود.

وی با  تشکر از کارنامه دکتر نجفی گفت: اقدامات خوبی در شهرستان صورت گرفته که این بخاطر تدین، روحیه انقلابی و بسیجی بودن است.

دکتر عدالتخواه با بیان گوشه هایی از خدمات ارزشمند دستگاه قضایی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۴۰۰ هزار ساعت مجازات جایگزین حبس  و انجام امورات عام المنفعه صورت گرفته، همچنین استان کرمانشاه یک و نیم درصد کاهش جرم داشته که در کشور بی نظیر بوده است.

وی افزود: دستگاه قضایی ضمن برخورد قاطع با مفاسد بیرونی با مفاسد داخلی نیز با قاطعیت برخورد نموده است و همین امر سبب شده که ضریب سلامت دستگاه قضایی بالاست.

مدیر کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه؛ دستگاه قضایی امین و امانتدار است، خطاب به قضات و مسئولین گفت: از این نقل و انتقالات باید درس بگیریم و برای آخرت آماده باشیم که برای کسانی که به دنیا و مناصب دنیوی دل می بندند سفری سخت خواهد بود.

صادق عزیزی رئیس جدید دادگستری شهرستان اسلام آبادغرب ضمن تبریک اعیاد ذیالحجه و هفته دولت، گفت: خدا را شاکریم که باز هم فرصت خدمتگزاری در این خطه شهید پرور نصیب ما شد که وجب به وجب آن قدمگاه شهیدان است و امیدواریم در این منصب سرباز خوبی برای ولایت باشیم.

وی با ارائه گزارشی کوتاه به اهم اقدامات دادستانی شهرستان در طول دوره مدیریت خود اشاره کرد و گفت: رسالت خود دانستیم که در هر جایی که فساد مالی و اقتصادی مشاهده شد به صورت قاطع ورود پیدا کردیم مطالباتی نظیر؛ مسکن مهر، فساد ۲میلیارد تومانی CNG از بیت المال اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز و … که منجر به کاهش سطح وقوع جرم در شهرستان گردید.

پایان بخش این مراسم قرائت حکم انتصاب توسط معاونت فرهنگی مدیر کل دادگستری استان کرمانشاه و اهدای لوح سپاس به همراه احکام به روسای پیشین و جدید دادگستری و دادستان جدید شهرستان اسلام آبادغرب بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :