به گزارش کلهرنیوز ، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز اظهار داشت: انسجام ملى و توجه به اقتصاد مقاومتى؛ شرط عبور موفق ملت ایران از تحریم‌ها ست. دولت آمریكا روز جمعه بازگشت تحریم‌هاى باقى مانده علیه ایران را اعلام كرد. وزراى خارجه و خزانه‌دارى آمریكا در یك كنفرانس خبرى به بیان جزییات این تصمیم پرداختند. تحریم‌هاى بانكى، حمل و نقل، نفت، بیمه و بانك مركزى در این دور از تحریم‌ها باز مى‌گردند. اما دولت آمریكا على‌رغم ادعاهاى فراوانى كه در ماه‌هاى گذشته مبنى بر قطع كامل صادرات نفت خام ایران مى‌كرد، به‌دلیل ناتوانى در اجراى این تحریم و مخالفت كشورهاى واردكننده نفت ایران، مجبور به ارایه مجوز به ۸ كشور براى تداوم خرید نفت از ایران شد.

وی افزود: مردم عزیز ایران باید نسبت به واقعیت ماجرا آگاه باشند و بدانند كه دولت آمریكا هركارى كه توانسته است انجام داده و دیگر بیش از این نمى‌تواند انجام دهد. زور تحریم‌هاى آمریكا تمام شده است و در روزها و هفته‌هاى آینده صرفا با تكیه بر فعالیت‌هاى رسانه‌اى به‌دنبال فریب مردم ایران خواهد بود. مشكلات اقتصادى مردم نیز با پیگیرى و فعالیت جهادى مسؤولان قابل حل است.

امام جمعه شهرستان خاطرنشان ساخت: سیزده آبان سالروز سه حادثه مهم در تاریخ مبارزات مردم ایران اسلامى است. رهبر معظم انقلاب در تبیین این سه حادثه، همه آن‌ها را مرتبط با آمریكا مى‌دانند. «حادثه‌ى اوّل، تبعید امام است كه به‌خاطر كاپیتولاسیون بود؛ مصونیّت مستشاران آمریكایى در ایران. امام آن نطق طوفانى را در سال ۴۳ انجام دادند و به‌دنبال آن تبعید شدند؛ این حادثه‌ى اوّل كه مربوط مى‌شد به آمریكا… حادثه‌ى دوّم مربوط به كشتار دانش‌آموزان است در سال ۵۷، جلوى دانشگاه -همین‌جا [دانشگاه تهران‌] كه این هم به دست سربازهاى آمریكایى نبود امّا به دست رژیم دست‌نشانده‌ى آمریكا بود… حادثه‌ى سوّم، حادثه‌ى سفارت است -لانه‌ى جاسوسى آمریكا سال ۵۸- كه این سیلیِ ایران متقابلاً به آمریكا بود. یعنى انقلاب این‌قدرت را به ملّت ایران داد كه در مقابل حركات آن‌ها، در مقابل حملات آن‌ها این‌جور سیلى بزنند و آمریكا را تحقیر كنند.»

وی افزود: اما سیزده آبان امسال تفاوت‌هایى با سال‌هاى گذشته داشت. به‌طور بسیار مشخص و واضحى دولت آمریكا تلاش بسیار زیادى كرد تا امسال در روز سیزده آبان تحقیر تاریخى خود را جبران كند. اما با حضور پرشور و شعور ملت بصیر ایران در ۱۳ آبان مواجه شد که نه تنها تحریمها و تهدیدات هیچ گونه اثری ندارد بلکه ملت پای آرمانها و اصول خود ایستاده است .

خظیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامى در روز ۱۲ آبان و در دیدار دانش‌آموزان تأكید ویژه بر افول قدرت آمریكا در تمامى عرصه‌ها داشتند. ایشان در توصیه‌اى جدى به كسانى‌كه به‌دنبال سازش و تعامل با آمریكا هستند فرمودند: «آن كسانى‌كه گرایش به این دارند كه برویم با آمریكایى‌ها سازش كنیم، بیخودى نقشه‌ى‌بى‌اساس و بى‌پایه مى‌كشند؛ آمریكا رو به افول است.» ایشان جنگ اقتصادى آمریكا را چیز جدیدى ندانستند و تأكید كردند كه از ابتداى انقلاب آمریكا با روشّ‌هاى مختلف تحریم خود علیه مردم ایران را اعمال كرده است. ایشان راه كار اصولى براى رفع مشكلات اقتصادى را جدا شدن اقتصاد از نفت عنوان كردند.

وی افزود: ایشان فرمودند: «یكى از كارهاى اساسى‌اى كه ما در زمینه‌ى مسائل اقتصادى كشور و آینده‌ى كشور باید انجام بدهیم، قطع وابستگى اقتصاد كشورمان به نفت است؛ كه این‌را همه‌ى اقتصاددان‌هاى وارد و فهیم، نه امروز [بلكه‌] بارها، سالها گفته‌اند و تكرار كرده‌اند؛ و این یك واقعیّتى است. ما هم همواره به مسؤولین گفته‌ایم سعى كنند تا آن‌جایى كه ممكن است، ما اقتصادمان را از فروش نفت خام جدا كنیم»

حجت الاسلام مهری بیان داشت:  دولت و مردم ایران باید بدانند كه تجربه گذشته تكرار نمى‌شود. و زمانى منافع ملى كشور تأمین مى‌شود كه اصل اقدام متقابل مورد استفاده قرار گیرد. نباید به امید آن‌كه اروپایى‌ها روزى به تعهداتشان عمل كنند، معطل آن‌ها ماند و به‌صورت یكطرفه به تعهدات عمل كرد. این كار آن‌ها را متوهم مى‌كند. این توهم را براى آن‌ها ایجاد مى‌كند كه ایران ضعیف است.
در صورتیكه مردم در تجمعات مختلف نشان دادند كه ایران قوى است و زیر بار ذلت نمى‌رود. نمایندگان مجلس قانون مصوب مجلس براى اجراى برجام را از دولت مطالبه كنند. شروط نه گانه مقام معظم رهبرى نیز صراحت كافى دارد و مردم باید آن‌ها را از دولتمردان مطالبه كنند.

وی یادآور شد: همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب تأكید كردند راه حل مشكلات مردم توجه به اقتصاد مقاومتى است. اقتصاد مقاومتى مى‌تواند تحریم‌ها رابى‌اثر كند. مانند كار خوبى كه دولت در فروش نفت در بورس انجام داد. اگر دولت به سایر رهنمودهاى رهبرى توجه كند و مردم نیز مستمرا آن‌ها را مطالبه كنند، مشكلات به راحتى حل خواهد شد. قطع اقتصاد از نفت و هدایت نقدینگى ازجمله مهم‌ترین كارهایى است كه باید براى آن‌ها كمیته‌هاى مخصوص و قوى تشکیل داد.

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار کرد: اول ربیع الاول هجرت تاریخ ساز  حضرت رسول اکرم(ص) از مکه به مدینه و واقعه تاثیر گذار لیله المبیت؛ ایثارگرى بزرگترین حامى اسلام درحساس‌ترین شب تاریخ‌ وجود مقدس و منور امیرمومنان على(ع) دریاى عظمت كرامات و صفاتى‌بى‌پایان است كه كسى را نه توان شمارش آن است و نه زبانى شایسته وصف آن؛ مگر كلام الهى و پیامبر اسلام و ائمه هدى(ع) كه به سرّ وجود آن وصى امت و ابعاد وجودى او به‌خوبى آگاهى دارند. كسى‌كه در تمامى سال‌هاى عمر بابركت خود در راه دین از هیچ جانبازى و ایثارگرى فروگذار نكرد و با شجاعت و دلاورى در حساسترین زمان‌ها و مكان‌ها، دین الهى را یارى كرد.

وی افزود: از مهم‌ترین این زمان‌ها، زمانى است كه پیامبر(ص) هجرت تاریخى و سرنوشت ساز خود را از مكه به مدینه آغاز نمود و حضرت امیرمومنان(ع) با شجاعت تمام و با خوابیدن در بستر آن حضرت نقشه مشركان كه قصد نابودى پیامبر گرامى اسلام(ص) را با ترور تدارك دیده بودند، خنثى نمود  و این‌گونه بود كه هجرت تاریخى و سرنوشت‌ساز حضرت رسول(ص) در اول ربیع‌الاول، كه به معنایى نقطه آغاز حركت براى گسترش دین اسلام و پایه‌گذارى حكومت اسلامى در مدینه و بعد در سراسر عالم محسوب مى‌شود،  با جانبازى على(ع) با موفقیت كامل به انجام رسید و توطئه دشمنان نقشه بر آب شد. به‌همین‌دلیل این شب كه به «لیله المبیت» مشهور است، از چنان اهمیتى در گسترش و تثبیت اسلام برخوردار است كه خداوند متعال از این اقدام امیرالمومنین در نزد فرشتگان مباهات مى‌كند و مى‌فرماید: «و من الناس من یشرى نفسه ابتغاء مرضات الله و الله رؤوف بالعباد» (بقره/۲۰۷)

حجت الاسلام مهری با  اشاره به ۲۰آبان؛ شهادت سردار شهید حسن طهرانى مقدم (۱۳۹۰ش) دانشمند برجسته و پارساى بى‌ادعا؛ سردار شهید حاج حسن طهرانى مقدم، ازجمله سربازان رشید نظام اسلامى است كه علم و عمل با اخلاص را سرلوحه سال‌ها مبارزه و خدمت به نظام اسلامى نمود و توانست با به كارگیرى علم و نبوغ و با پشتكاربى‌نظیر خود، دستاوردهایى را در زمینه قدرت و توان موشكى براى كشور بدست آورد و حقیقتا جهاد خودكفایى را عملا به ثمر برساند، جهادى كه همچنان ثمرات‌بى‌بدیل آن براى كشور قابل بهره‌برداى است.

وی افزود: ۲۴ آبان؛ رحلت علامه سیدمحمد حسین طباطبایى صاحب تفسیر شریف «المیزان» (۱۳۶۰٫ ش) خورشید تابان آسمان حكمت و معرفت‌، تاریخ شكوهمند و درخشان شیعه مرهون زحمات و مجاهدت‌هاى عالمانى است كه در سنگر علم و فقاهت، مكتب اهل بیت(ع) را پاسدارى نموده و در مقابل توطئه‌هاى تفرقه‌انگیزانه دشمنان این چراغ هدایت، با قلم خود ایستادگى نمودند.

 حاج آقا مهری امام جمعه دلسوز و مردمی شهرستان اسلام آبادغرب در بخشی خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به مشکلات فقر و بیکاری شهرستان، اظهار کرد: برای من دردناک است که بشنوم جوانی به خاطر فقر خودش را به دار آویخته است.

وی با بیان اینکه؛ مردم ناراحتی های بسیاری دارند ولی در گرما و سرما پای کار انقلاب هستند، تصریح کرد:  مسئولین باید مردم را قدر بدانند و مسئولینی که تریبون در دستشان است برای رفع بیکاری و مشکلات شهرستان فریاد بزنند./ به نقل از اسلام آباد خبر

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :