به گزارش کلهرنیوز ، امیر سرکرده در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه امروز همچنان شاهد بارش در نواحی شرق کشور خواهیم بود، افزود: صبح امروز در شهرهای مشهد، تربت جام، طبس، زاهدان، کاشمر، سردشت و بشاگرد گزارش بارندگی داشتیم و پیش بینی می شود امروز در بخش هایی از استان های خراسان رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمانشاه بارندگی داشته باشیم.

وی گفت: فردا سامانه ای جدید از غرب کشور وارد می شود که به تدریج نواحی مرکزی و دامنه های البرز را در بر می گیرد و روز جمعه در کل استان های شمال غرب و جنوب غرب کشور بارندگی خواهیم داشت.به تدریج جمعه شب نیز در سواحل دریای خزر شاهد بارندگی خواهیم بود و شنبه در خراسان های شمالی و رضوی نیز بارندگی انتظار می رود.

سرکرده افزود: این سامانه چند روز مهمان کشور است و شدت بارش ها در استانهای غربی و جنوب غربی خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر در روزهای جمعه و شنبه در این استان ها پیش بینی می شود.

وی گفت: امروز آب های قسمت های شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواجه خواهد بود و ارتفاع موج به ۲ متر خواهد رسید.

سرکرده با اشاره به اینکه آسمان تهران امروز صاف خواهد بود ، پیش بینی کرد به دلیل سکون نسبی هوا شاهد انباشت آلاینده ها بر روی شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، کرج، قزوین، اصفهان و اراک باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دمای هوای تهران امروز در گرم ترین زمان به ۱۷ درجه سانتیگراد می رسد.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :