به گزارش کلهرنیوز ، علی محمد زوراوند عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۵ میلی متر بود ۲۴۲ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۱۰۲ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: حمیل با ۲۷۸ میلی متر، گواور با ۲۵۴ میلی متر و پاوه با ۲۳۱ میلی متر رکوردار بارش در استان طی سال زراعی جاری هستند.
زوراوند همچنین از کرمانشاه، سرارود، گیلانغرب، هرسین و ماهیدشت نیز به عنوان مناطقی یاد کرد که میانگین بارش باران آن ها در سال زراعی جاری به بیش از ۲۰۰ میلی متر رسیده است.
معاون هواشناسی استان، میانگین بارش در شهر کرمانشاه را نیز حدود ۲۰۳ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۰ میلی متر بود ۴۰۴ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۱۳۵ درصد رشد داشته است.
وی در ادامه به بارش های ۲۴ ساعت اخیر نیز اشاره کرد و گفت: سامانه بارشی کم دامنه ای که از ظهر روز گذشته (جمعه) فعالیت خود را در استان آغاز کرد تا ظهر امروز (شنبه) به طور میانگین چهار میلی متر بارش برای نقاط مختلف به همراه داشته است.
زوراوند گفت: بیشترین بارش این سامانه در پاوه با ۱۶ میلی متر، سرپل ذهاب ۹ میلی متر و روانسر با ۸٫۵ میلی متر اتفاق افتاد، ضمن اینکه در شهر کرمانشاه نیز ۲ میلی متر بارندگی داشتیم.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه از کاهش ۲ تا ۳ درجه ای دمای هوا در نقاط مختلف استان طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد و گفت: این کاهش هم شامل دمای روزانه و هم دمای شبانه می شود.
وی با بیان اینکه دمای امشب شهر کرمانشاه حداقل به پنج درجه بالای صفر می رسد، گفت: حداکثر و حداقل دمای روزانه و شبانه فردا (یکشنبه) مرکز استان بین ۱۳ و ۳ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود.
زوراوند در پایان گفت: امشب سنقروکلیایی، کنگاور و کوزران با حداقل دمای ۳ درجه بالای صفر سردترین نقاط استان خواهند بود، همچنین به احتمال زیاد دمای این شهرها برای یکشنبه و دوشنبه شب به صفر یا زیر صفر درجه خواهد رسید.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :