به گزارش کلهرنیوز ؛ مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از روند برگزاری و هماهنگی ایجاد شده در برگزاری تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه کرمانشاه ابراز رضایت کرد و گفت: هدف اصلی از برگزاری این تمرین برقراری ارتباط موثر میان واحدهای فرودگاهی و نیز فرودگاه و ارگان های امداد و نجات استان برای کسب آمادگی کامل در زمان بحران بود.
فرشید گلیج با بیان اینکه در این تمرین موتور هواپیمای فرضی آسیب دید و مراحل اطفای حریق و امداد و نجات بر اساس برنامه ریزی انجام شده کار خود را به درستی انجام دادند، افزود: حلقه امنیتی تشکیل شد و پلیس و واحدهای انتظامی نیز به محل آمدند، باند بسته شد و عوامل امداد و نجات فرودگاه از ظرفیت هوانیروز و هلال احمر برای تامین بالگردهای مورد نیاز استفاده کردند.
او گفت: با همکاری عوامل امداد و نجات فرودگاهی و ارگان های هلال احمر، اورژانس و پزشکی قانونی کدگذاری مجروحان و جانباختگان سانحه نیز انجام شد و در نهایت براساس سناریو نیروهای سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، حراست و نماینده سازمان هواپیمایی کشوری به انتقال اموال، اسناد و مدارک به جا مانده از حادثه دیدگان پرداختند.
وی همچنین گفت: جلسه توجیهی نهایی با حضور ارزیابان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری برای بررسی نقاط قوت و ضعف این تمرین نیز برگزار شد.
گلیج با ابراز رضایت از هماهنگی و همکاری انجام شده در برگزاری این تمرین تاکید کرد: این تمرین براساس برنامه زمان بندی شده به خوبی پیش رفت، البته نقص های جزیی داشت که خارج از حیطه مدیریت فرودگاه بوده است.
مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل همچنین با بیان اینکه فرایند ۹۰ روزه تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه مشهد آغاز شده از برگزاری این تمرین در اواخر دی ماه امسال خبر داد.
فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه مرکز منطقه غرب کشور در سال ۱۳۵۰ تاسیس شد و نقش بسزایی در جابجایی مسافران استان های غربی کشور را دارد.
کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در مرکزیت استان های کردستان، لرستان، ایلام و همدان قرار دارد./ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :