گزارش کلهرنیوز ؛ مجید یزدان پناه روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سواد آموزی در جمع خبرنگاران افزود: شهر کرمانشاه در دوران دفاع مقدس یک هزار و ۲۰۰ بار بمباران شد و دیگر شهرستان ها نیز در مقابل هجوم رژیم بعثی سینه سپر کردند.
او از استاندار کرمانشاه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست برای قرار گرفتن این سه شهرستان استان در ردیف مناطق عملیاتی تلاش کنند.
وی همچنین خبر داد که با تلاش های صورت گرفته شهرستان روانسر به لیست مناطق جنگی اضافه شد.
براساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر، سرپل ذهاب و قصرشیرین در لیست مناطق جنگی دوران دفاع مقدس قرار دارند که افزایش حقوق شامل فرهنگیان و کارکنان دولتی شاغل در این شهرستان ها می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود به بدهی ۴۳۰ میلیارد ریالی این اداره کل اشاره کرد و گفت: با رایزنی های انجام شده این مبلغ از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین شده و به حساب وزارت آموزش و پرورش به نام اداره کل استان کرمانشاه واریز شده است.
یزدان پناه همچنین اعلام کرد که تمام پاداش پایان کار بازنشستگان آموزش و پرورش استان تا روز ۲۹ اسفند سال ۹۶ تسویه شده و پاداش بازنشستگان امسال نیز در ماه های اول سال ۹۸ پرداخت می شود.
او در ادامه به موضوع حذف پست معاونت مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه ۲ هزار و ۱۳۲ نفر شاغل در این پست را داشتیم که باتوجه به شرایط استان و لزوم حضور این افراد در پست معاونت با وزارتخانه مکاتبه کردیم و تنها استانی که این پست در آن حذف نشده است، کرمانشاه می باشد.
یزدان پناه به موضوع بیمه تکمیلی فرهنگیان استان نیز اشاره کرد و افزود: از امروز اول دی ماه بیمه تکمیلی فرهنگیان به شیوه جدید انجام شده به صورتی که مراجعه به مراکز درمانی که قبلا باید هزینه ها را پرداخت می کردند و سپس هزینه ها را از بیمه دریافت می کردند دیگر نیازی به پرداخت هزینه ندارند.
او تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه را ارتقای جایگاه فرهنگیان دانست و گفت: در این راستا تمام تلاش خود را می کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به وضعیت سواد آموزی در استان نیز اشاره ای کرد و گفت: از نظر پوشش افراد بیسواد توانستیم رتبه اول کشور را کسب کنیم.
یزدان پناه تشریح جزئیات فعالیت های سواد آموزی را به معاون خود در این حوزه موکول کرد و افزود: همه ما برای انسداد بیسوادی و کاهش نرخ بیسوادی در استان تلاش می کنیم و از رسانه ها می خواهیم در این راستا با ما همکاری بیشتری کنند.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.
اکنون ۳۲۵ هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به ۳۰ هزار فرهنگی در امر آموزش و پرورش این دانش آموزان تلاش می کنند./ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :