به گزارش کلهرنیوز ، ، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان در سرسرای تدبیر استانداری، با بیان اینکه اعتبارت جاری استان نسبت به سال گذشته ۱۶ پله در کشور ارتقاء یافته افزود: اعتبارات حمل و نقل ۹۲درصد، منابع آب ۱۲۶ درصد، آب و فاضلاب ۱۵۶ درصد، بهداشت ۱۴۷ درصد و آموزش عالی ۱۱۰ درصد افزایش یافته که از میانگین کشور بیشتر است.
او افزایش بودجه سال ۹۸ استان را نتیجه همگرایی، وفاق و وحدت همه دستگاه اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست که با پیگیری ها و مطالبه گری توانستند بعد از سالها برای استان بودجه مناسب در حوزه های مختلف کسب کنند.
بازوند در ادامه بیان داشت: از اعتبارات سال ۹۷ استان ۴۲ میلیارد تومان باقی مانده تا جذب نشود، نمی توانیم از بودجه ۹۸ استفاده کنیم بنابراین دستگاه های مرتبط باید ظرف یک هفته تلکیف این اعتبارات را روشن کنند و سعی کنند آن را برای استان جذب و مانع سوخت آن شوند.

مشارکت مردمی جلوی خسارت بیشتر به استان گرفت
استاندار کرمانشاه گفت: در بحث سیل ستاد مدیریت بحران استان عملکرد دقیقی در برنامه ریزی، اطلاع رسانی به مردم داشت، ولی باید گفت: مدیریت اصلی مشارکت مردمی بود که از طریق فضای مجازی و صدا و سیما بحران به اطلاع مردم رسید و مردم بودن که بحران مدیریت کردند و خسارت استان به حداقل رسید.
بازوند، میزان خسارت به زیرساخت ها و مزارع کشاورزی استان را هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان دانست و گفت: استان کرمانشاه جزء ۶ استان درگیر بحران سیل بود ولی با تلاش و همگرایی دستگاه های اجرایی و مردم خسارت ها به حداقل رسید.
وی در ادامه با بیان اینکه در سیل اخیر۴۷ روستای و یک شهرک استان در محاصره کامل سیل قرار گرفت، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که برای جذب اعتبارات خسارت سیل به استان تلاش و پیگیری لازم را انجام دهند.

به دنبال اقدام آمریکا علیه سپاه محبوبیت این سازمان در کشور ۱۰ برابر شده است
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقدام ابلهانه آمریکا علیه سپاه پاسداران منجر به محبوبیت ۱۰ برابری این سازمان در کشور شد و بعد از این اقدام ۸۰ میلیون ایرانی اعلام کردند «من سپاهی هستم» و انسجام ملی بر سر این موضوع در کشور شکل گرفت.
بازوند در ادامه بیان داشت: سپاه پاسداران هزاران شهید در کشور و منطقه در مقابله با تروریسم تقدیم کرده است، آمریکا فکر می کرد با این اقدام سپاه را تهدید کرده ولی نه تنها این سازمان تهدید نشد بلکه تبدیل به فرصت شد که سپاه محور وحدت در کشور تبدیل شود.

/منبع:ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :