به گزارش کلهرنیوز  ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم انسان ها را به تقوا و عمل صالح دعوت کرده است، تقوا درهای برکات آسمان و زمین را به روی انسان ها می گشاید.

وی با اشاره به مناسبت ۲۱ تیر و روز عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حجاب مایه تشخص و آزادی زن است، چرا برخی‌ها این تشخص را از بین می‌برند و بی‌اعتنا هستند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه حجاب و حیا و عفت امری فطری است، افزود: انسان بی‌اعتنا به حجاب است، خلاف فطرت عمل می‌کند. مراقب باشید که خانواده ریشه اجتماع است آن‌را حفظ کنید.

آیت‌الله علما حجاب را حافظ ارزش‌ها دانست و بیان داشت: حجاب ارزش زن را حفظ می‌کند و به او تشخص می‌دهد.

وی با یادآوری وظایف نهادهای مختلف در حوزه عفاف و حجاب تصریح کرد: دولت باید وظیفه خود را در این به جای آورد، همچنین مجلس و دستگاه قضا هم، البته آحاد مردم هم وظیفه دارند در این راه گام بردارند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: برخی‌ها این موضوع را سیاسی کردند و از خارج خط می‌گیرند، لذا باید از این موضوع مراقبت کرد یکی از خواسته‌های شهدا همین حجاب است و در وصیتنامه شهدا که دایرةالمعارف فرهنگی است هم بر این موضوع تاکید شده که حفظ حجاب به نوعی تکریم بانوان است.

آیت‌الله علما با یادآوری مناسبت ۲۵ تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی به عنوان مراکز خدمت‌رسانی، به مناسبت ۲۶ تیرماه و سالروز نهاد مقدس شورای نگهبان هم اشاره‌ای داشت.

وی این نهاد را یکی از ارکان مهم نظام برشمرد و گفت: این نهاد حافظ و پاسدار انقلاب بود و تنها جایی است که امام می‌فرمایند صددرصد مورد تهدید است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: این موضوع محدود به کشور ما نیست و هرکدام از کشورهای دیگر با یک عنوان خاص از این نهاد برخوردارند.

آیت‌الله علما در ادامه به وخامت حال ابوالشهدا شیخ الزکزاکی هم اشاره‌ای داشت و گفت: با اینکه بی‌گناهی اش در دادگاه اعلام شده اما هنوز در زندان با وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و لازم است سازمان های حامی حقوق بشری برای آزادی وی اقدام و حرکتی انجام دهند.

مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :