به گزارش کلهرنیوز، خلیل حیدری امروز سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۸ در مجموع ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۴۱۶ دلار کالا به وزن پنج میلیون و ۶۷۳ هزار و ۷۸۸ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: بر این اساس ۲۴ درصد کاهش ارزشی داشتیم.

وی همچنین از رشد واردات در سال ۹۸ خبر داد و خاطر نشان کرد: سال گذشته در حمایت از تولید استان واردات مواد اولیه رشد محسوسی داشت.

حیدری گفت: در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۳ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه از امروز مرز شوشمی با رعایت موازین بهداشتی بازگشایی می‌شود، بیان داشت: این مرز به طور عملیاتی کار خود را از فردا شروع می‌کند و امکان تردد روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ کامیون از این مرز وجود خواهد داشت.

حیدری گفت: شیوع بیماری کرونا سبب شد بسیاری از مرزهای ایران بسته شود و در کرمانشاه نیز محدودیت‌هایی در صادرات به عراق رخ داد که امیدواریم فعالیت‌های تجاری آن از امروز از سر گرفته خواهد شد.

مدیر کل گمرک استان کرمانشاه افزود: طی فروردین ۹۹ حدود ۵ میلیون و ۲۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۲ میلیون دلار صادرات از مرز پرویز خان داشتیم.

وی ادامه داد: در این مدت عملیات گمرکی برای ۱۵ هزار کامیون انجام شده است.

وی هدف از صادرات را ارزآوری و اشتغال دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا مشکلات موجود را برطرف کنیم و همچنین بتوانیم میزان واردات را نیز ارتقا دهیم./مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :