به گزارش کلهرنیوز ، راه اندازی شهرک‌ صنعتی مشترک ایران و عراق در قصرشیرین مصوبه سفر وزیر صمت در ۲۱ فروردین ماه امسال بود که بعد از ماه‌‌ها از تصویب آن اجرایی شد.

بیژن کردستانی، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق اظهار داشت: مصوبه ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق به اجرا درآمده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه بیان کرد:مصوبه این طرح اخذ و در آذر ماه به استان ابلاغ شد.

وی افزود: شهرک مشترک ایران و عراق در مساحت ۷۵ هکتار در قصرشیرین احداث شده است.

قرار است بر طبق مصوبه‌ دولت عراق ۶ شهرک صنعتی مشترک در طول مرز ایران و عراق احداث شود که مجوز راه‌اندازی اولین مورد آنها در قصرشیرین اخذ شده و پذیرای سرمایه‌گذاران است.

ایجاد شهرک صنعتی مرزی قصرشیرین از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بود و راه‌اندازی این شهرک صنعتی مشترک می‌تواند تحول خوبی بری مناطق مرزی استان به همراه داشته باشد.

وسعت کل اراضی در اختیار این شهرک ۷۵ هکتار است که تمام این وسعت وارد فاز عملیاتی شده است؛ تاکنون چندین قرارداد با متقاضیان منعقد شده و زمینه برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز فراهم شده است.

شهرک صنعتی مرزی قصرشیرین آماده واگذاری است

تاتار، فرماندار قصرشیرین هم در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: شهرستان قصرشیرین دو شهرک صنعتی دارد که یکی از آنها شهرک صنعتی مرزی است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی شهرستان مدت زمان زیادی است که فعال شده است، افزود: زمین شهرک صنعتی مرزی نیز در حال واگذاری به سرمایه گذار است.

فرماندار قصرشیرین گفت: شهرک صنعتی مرزی در گذشته مشکلاتی داشت که مرتفع شده است.

زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، مخابرات، آسفالت معابر و ساختمان اداری در این شهرک ایجاد شده و با توجه به نزدیک بودن به بازارهای صادراتی با کاهش هزینه‌ها یک فرصت ایده‌آل برای تولیدات صادرات محور است./مرصاد

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :