به گزارش کلهرنیوز ،رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: در راستای انعقاد تفاهم نامه میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت در خصوص کمک سپاه و بسیج برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا تفاهم‌نامه ای برای بومی‌سازی به استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: بر همین مبنا روز گذشته تفاهم نامه ای میان فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد و به طور کلی در هر بخش که دانشگاه علوم پزشکی اعلام نیاز کنند نیروهای بسیج و سپاه پای کار خواهند آمد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: ۱۶ هزار نفر نیروی بسیجی در قالب چهار هزار گروه در بحث بیماریابی، گندزدایی معابر و سایر اقدامات مورد نیاز دانشگاه خدمات رسانی خواهند کرد.

این مسئول عنوان کرد: هر تیم متشکل از یک نفر از دانشگاه علوم پزشکی و سه نفر نیروی بسیجی خواهد بود و در تمام این برنامه‌ها دانشگاه علوم پزشکی محور است.

منصوری گفت: روز گذشته پس از اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی ۲۸۵ نفر نیروی بسیجی با افراد پرخطر که از قبل شناسایی شده بودند و شماره آنها در سامانه ثبت شده بود تماس گرفتند و وضعیت آنها را جویا شدند تا در صورت نیاز به مراقبت و پیگیری به مراکز درمانی معرفی شوند.

وی افزود: همچنین نیروهای بسیجی در سطح شهرستان‌های استان دسته بندی شدند و در صورت ضرورت و نیاز دانشگاه خدمات رسانی خواهند کرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: نقاهت گاهی با ۳۰۰ تخت ظرفیت در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی برای افرادی که پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان گلستان، باید دوره نقاهت را در مرکزی ایزوله سپری کنند در نظر گرفته شده است.

این مسئول بیان داشت: همچنین کانونی به عنوان مرکز بحران مبارزه با کرونا متشکل از پیشکسوتان حوزه بهداشت و درمان، دانشجویان رشته‌های پزشکی و مجمع خیرین تشکیل شده که در حال حاضر شمار قابل توجهی ثبت نام و اعلام آمادگی کردند که در صورت اعلام نیاز دانشگاه ساماندهی و اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین با تلاش فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه بخشی از الکل، مواد ضدعفونی کننده و ماسک مورد نیاز استان تأمین شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: بسیج نواحی و نیز ناحیه کرمانشاه و بسیج عشایری به طور مداوم در حال ضدعفونی و گندزدایی مناطق حاشیه شهر کرمانشاه و معابر عمومی است.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :