به گزارش کلهرنیوز،آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا برای انسان سرمایه است و انسان را همواره محفوظ نگه می دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع)افزود: جایگاه مومن بالا است و اگر انسان به کرامت، بزرگواری، جوهره وجودی و حقیقت خود پی برد، همه چیز برای او کوچک خواهد شد.

وی بیان داشت: هدف و کار قرآن کریم و پیامبران خارج کردن مردم از ظلمات به سوی نور است.

آیت الله علما با بیان اینکه انسان خلیفه خداوند متعال بر روی زمین است، تصریح کرد: انسان ها باید همواره به جایگاه واقعی خود توجه داشته باشند چرا که ملائک بر جوهره انسان سجده می کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: انسان معدن علم الهی و مظهر اسما الله است و خداوند متعال همه این امتیازات را به انسان داده و ما باید از آن بهره ببریم.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه داشت نقش ولی فقیه و امام راحل در دفاع مقدس است که ایشان چگونه جنگ را هدایت و رهبری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: در جنگ تحمیلی همه مشاهده کردیم که مردم چگونه از ولی فقیه اطاعت کردند، اطاعتی که الهی و آسمانی بود.

وی گفت: اینکه امروز می بینیم غربی ها با ولایت فقیه می جنگند به دلیل قدرت، نفوذ و توانمندی ولایت فقیه است.

آیت الله علما با بیان اینکه امام راحل از ابتدای انقلاب اسلامی فرمودند ” ما می توانیم” تصریح کرد: در حال حاضر هم حقیقتا کشور ما قوی است و می بینیم بعد از ترور حاج قاسم سلیمانی آمریکا و اسراییل هنوز در حالت آماده باش هستند و این یعنی از مردم ما هراس دارند و این مهم از برکت وجودی ولی فقیه است.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه ۴۰ سال است که کشور ما به خودش متکی است، ادامه داد: ما به دستو ولی فقیه ایستاده ایم و مقاومت می کنیم.

وی افزود: ولایت فقیه مانند نخ تسبیح است و سپاه، بسیج، ارتش، مردم و … را گرد هم جمع نگه داشته است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم که حدود ۶۰ کشور در دنیا به صدام کمک می کردند اما امام راحل به ما یاد داد که باید متکی به خودمان باشیم و تا به امروز اینگونه بوده است کما اینکه مشکلاتی هم در جامعه امروز وجود دارد.

آیت الله علما ادامه داد: دفاع مقدس به دنیا بیداری، بصیرت، آگاهی داد و به دنیا فهماند باید متکی به مکتب بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: باید مکتب را به درستی درک کرد و شناخت همانگونه که دفاع مقدس با مکتب پیش رفت و به نتیجه رسید.

وی گفت: دفاع مقدس ترویج دهنده فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بود و آن را به دنیا صادر کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: دفاع مقدس این نتیجه را به ما داد که امروز ایران اسلامی یک ابرقدرت در منطقه است و در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت آیت الله صانعی تصریح کرد: ایشان در این پیام، تسلیت ویژه به برادر وی یعنی حاج شیخ حسن صانعی داشتند که قریب به ۶۰ سال در کنار امام و انقلاب و ولی فقیه تا به امروز بودند./منبع:شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :