به گزارش کلهرنیوز، سلمان‌محمدی امروز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در راستای تحقق عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره‌ ابتدایی و اجرای سیاست‌ها و راهبرد‌های اصلی و اساسی آموزش و پرورش به ویژه «دسترسی به آموزش رسمی باکیفیت برای تمام کودکان لازم التعلیم گروه سنی ۶ تا ۱۱ ساله دوره ابتدایی» برنامه انسداد مبادی بی سوادی با تاکید بر ارتقای پوشش تحصیلی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی با اولویت کودکان مناطق محروم اجرا می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: وضعیت کودکان تارک و بازمانده از تحصیل به صورت مستمر پیگیری و اقدامات لازم در خصوص جذب آنها در کلاس‌های درس انجام می‌شود.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای انسداد مبادی بی سوادی و پوشش تحصیلی کامل دانش آموزان ۶ تا ۱۱ سال پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس سرشماری نفوس ۳ هزار و ۵۸ نفر از کودکان سنین ۶ تا ۱۱ ساله در استان کرمانشاه از تحصیل جامانده اند که تنها ۶۷۷ نفر آنها شناسایی شده و نزدیک ۷۷ درصد شناسایی نشده اند.

محمدی گفت: شناسایی تمامی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر  استان کرمانشاه در اولویت برنامه آموزش و پرورش قرار دارد که در این خصوص همکاری دستگاه‌های دیگر ضروری است و تلاش ما این است که تا اول مهر همه آنها را جذب کنیم و مشوق هایی برای آنها نیز در نظر گرفته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش هدف از پروژه مهر را کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی دانست و اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی و فضا از موضوعات مهم این پروژه است که باید در اسرع وقت با برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های مد نظر را انجام دهیم.

محمدی گفت: رسالت پروژه مهر نیز آماده سازی مدارس و ایجاد انگیزه و رشد همه جانبه دانش آموزان در تمامی ساحت ها و همچنین تحقق سند تحول بنیادین است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :