سطح باسوادی در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و اسلام آباد بعنوان دومین شهرستان پر جمعیت استان  دارای چندین دانشگاه می باشد که نشان می دهد علاقه مندی به علم و دانش در این شهرستان نقش پررنگی دارد.
گفتمان غالب اسلام آباد در این چند دهه گفتمان سیاسی بوده است برای همین در این سالها شاهد تحولی در شهر نبودیم و آنچه دیده می شود شهری خام و بدور از زیبایی و نگاه متکثر به اقشار جامعه است.
برای اینکه در کنار این گفتمان غالب گفتمان های دیگر بتوانند رشد نمایند و سطح خواسته و دغدغه مندی مردم را نشان دهند گفتمان«تاریخ، فرهنگ و هنر» به وسیله جامعه هنرمندان در شهرستان شکل گرفت و شعار آن در ابتدای شهر نوشته شد و تلاش برای برجسته کردن این گفتمان با معرفی هنرمندان، بکارگیری توانایی آنها در شهرستان، شکل گیری بازارچه صنایع دستی، تلاش برای نشان دادن تاریخ، داشته های فرهنگی و… مواردی است که بعد از چند سال این گفتمان را به سطحی رسانده است که دنبال تغییر و تحول شهر می باشد.

در ایران شهرهایی هستند که متکی بر گفتمان فرهنگی یا تاریخی می باشند نمونه این دست شهرها شیراز، اصفهان، همدان و… می باشند. در این شهرها هر اتفاقی ابتدا از کانال نگاه فرهنگی و تاریخی می گذرد بعد از جنبه های دیگر مورد نظر قرار می گیرد.

برای اینکه در شهر اسلام آباد هم مسئله تاریخ، فرهنگ و هنر در اولویت قرار بگیرد نیاز به همکاری مردم و مسئولین است که خوشبختانه جناب آقای «بهنام افشین» شهردار شهرستان چون از بدنه جامعه هنرمندان است در تحقق این گفتمان بیشترین نقش را داشته و به همین خاطر به عنوان «شهردار فرهنگ دوست» لقب گرفته است.

المان کتاب اثر استاد مسعود میاور هنرمند برجسته اسلام آبادی است که با بتن آن را ساخته است و ارتفاع آن سه متر می باشد‌.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :