به گزارش کلهرنیوز ، خسرو شهبازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از این تعداد ۸۰ طرح عمرانی و ۲۱ طرح تسهیلاتی است، گفت: با افتتاح این تعداد طرح برای ۳۶۵ نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه اشتغال ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: ۸۰ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد ریال شامل ۷۳ پروژه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در سطح ۶۳۱ هکتار، طرح ماهیان سردآبی ۶۰۰ هزار قطعه ای در شهرستان دالاهو، طرح غنی سازی جنگل در سطح ۱۰۰ هکتار در شهرستان های پاوه و روانسر، پنج هکتار جنگل جاده سلامت، جنگل کاری کریدور بیستون کرمانشاه و اجرای عملیات آبخیزداری در سطح پنج هزار و ۶۰۷ هکتار می باشد.
شهبازی، میزان اشتغالزایی ۱۰۱ طرح قابل افتتاح را ۳۶۵ نفر بیان کرد که در حوزه طرح های عمرانی ۲۶۸ نفر و در طرح های تسهیلاتی ۹۷ نفر اشتغالزایی دارد.
وی پروژه های تسهیلاتی بخش کشاورزی قابل افتتاح را ۲۱ پروژه با اعتبار بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۶۸ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال از این اعتبار تسهیلات بانکی بوده که در اختیار متقاضیان قرار گرفته و ۱۴۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال آورده کل متقاضیان پروژه ها می باشد.
وی اضافه کرد: ۲۱ پروژه های تسهیلاتی شامل ۹ پروژه مربوط به بخش دامپروری با اشتغال ۳۶ نفر، هشت پروژه تولیدات گیاهی با اشتغال ۲۶ نفر و چهار پروژه نیز در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با اشتغال ۳۵ نفر می باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه در هفته دولت در حوزه دامپروری پروژه های شاخصی افتتاح می شود، تصریح کرد: پروژه های دامپروری ما شامل مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای در شهرستان هرسین، پرورش مرغ تخم گذار ۳۵ هزار قطعه ای شهرستان روانسر، مرغداری تخم گذار ۴۲ هزار قطعه ای شهرستان جوانرود، گوسفند داشتی ۲۵۰ راسی و پرواربندی بره شهرستان اسلام آبادغرب، پرورش مرغ گوشتی ۲۰ هزار قطعه ای شهرستان هرسین می باشد.
شهبازی، پروژه های تولیدات گیاهی را نیز شامل باغ انگور داربستی پنج هزار متر مربعی در شهرستان کنگاور، احداث گلخانه یک هکتاری روژین تاک، احداث چهار گلخانه دیگر در سطح شهرستان کرمانشاه و احداث باغ دیم در سطح ۶ هکتار بیان نمود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه صنایع تبدیلی چهار پروژه قابل افتتاح دارد که در هفته دولت به بهره برداری می رسد اضافه کرد: این پروژه ها نیز شامل تولید و فرآوری لبنی به ظرفیت ۱۸هزار و ۳۰۰ تنی در صحنه، سورتینگ و بسته بندی حبوبات، احداث سیلوی ذخیره گندم ۲۰ هزار تنی در شهرستان های دالاهو و صحنه همچنین سورتینگ و بسته بندی ۲ هزار تنی شهرستان هرسین می باشد.
شهبازی سپس به پروژه های قابل افتتاح در بخش آب و خاک پرداخت و گفت: در این بخش ۷۳ پروژه سیستم های آبیاری تحت فشار با سطحی بیش از ۶۳۱ هکتار به بهره برداری می رسد که ۱۷ پروژه در پاوه، هشت پروژه در کرمانشاه، ۳۳ پروژه در صحنه، هشت پروژه در اسلام آبادغرب و مابقی در شهرستان های سنقر، هرسین، جوانرود و ثلاث باباجانی واقع شده است.
وی افزود: در حوزه شیلات یک پروژه ماهیان سردآبی با تولید ۶۰۰ هزار قطعه در سال یکی از پروژه های شیلاتی در شهرستان دالاهو است که در هفته دولت آماده بهره‌برداری است.
شهبازی افزود: علاوه بر طرح های افتتاحی ذکر شده؛ در هفته دولت عملیات اجرایی ۹ پروژه عمرانی و تسهیلاتی نیز در استان کرمانشاه آغاز می شود که چهار پروژه عمرانی و پنج پروژه تسهیلاتی است و برای ۶۳۷ نفر نیز اشتغال ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: این پروژه ها شامل احداث گلخانه ۲ هکتاری در صحنه، گلخانه سه هزار مترمربعی در شهرستان سنقر، احداث پرواربندی بره یکهزار راسی در صحنه، احداث جایگاه و خرید گوساله ۵۰۰ راسی در گیلانغرب و احداث جایگاه و پرواربندی گوسفند داشتی ۳۰۰ راسی در گیلانغرب می باشد.
استان کرمانشاه ۹۴۶ هزار و ۸۷۱ هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :