به گزارش کلهرنیوز  ، مرزبان نظری ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری  اظهار داشت: طی هفته دولت ۲۴ مدرسه با ۱۳۹ کلاس درس و زیربنای ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر و اعتبار ۴۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: از سال ۹۲تاکنون ۲۷۴ پروژه آموزشی، کانون پرورش فکری کودکان و… با یک هزار و ۲۱۷ کلاس درس و زیربنای ۱۶۱ هزار متر مربع احداث وبه بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه بیان داشت: به منظور هوشمندسازی بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان تجهیزات خریداری و تحویل آموزش و پرورش شده است.

این مسئول عنوان کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۹۶۱ مدرسه با اعتبار ۱۷۳ میلیارد ریال فضای آموزشی مورد مرمت قرار گرفته است.

به گفته نظری از سال ۹۲ نیز ۲۳۷۷ مدرسه با ۱۱ هزار و ۱۳۶ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به سیستم حرارت مرکزی مجهز شده است.

وی افزود: تجهیز دو هزار کلاس درس به سیستم حرارت مرکزی در نقاط روستایی باقی مانده است که تعداد کلاس‌های آنها زیر ۳ کلاس درس هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۵۶۵ کلاس درس در روستاهای با زیرساخت گازرسانی داریم که یا گازکشی شده یا در آستانه گازرسانی قرار دارند و در صدد هستیم که قبل از فرا رسیدن فصل سرما به سیستم حرارت مرکزی مجهز شوند.

وی افزود: این عملیات ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

تا ۲ سال آینده پرونده بخاری نفتی در مدارس کرمانشاه بسته می شود

نظری گفت:در صدد هستیم ظرف دو سال آینده پرونده مدارس با بخاری‌نفتی بسته شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۸۹ بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام راحل ۳۹ پروژه را در سطح استان کرمانشاه در دست گرفته که تاکنون ۳۸ پروژه باب ۱۵۸ کلاس درس و با ۱۵ هزار و ۸۹۰ متر مربع زیربنا تحویل داده است که اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۹۹ میلیارد ریال است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه عنوان کرد: با وقوع زلزله کرمانشاه ۱۶ پروژه با ۲۲۵ کلاس درس از سوی ستاد اجرایی فرمان امام تقبل شد که از این تعداد ۱۰ پروژه با ۱۴۳ کلاس درس تا مهر ماه امسال در نقاط زلزله زده به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته نظری ۳۱ سایت مسکن مهر با ۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که برای این نقاط ساخت ۱۳ پروژه آموزشی، دو پروژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یک استخر دانش آموزی در دست اقدام است که از این ۱۳ پروژه آموزشی ۹ پروژه تحویل شده است.

وی همچنین از تحویل دو پروژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دو پروژه آموزشی و نیز پروژه استخر تا اوایل سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: دو پروژه مدرسه سازی نیز با پیشرفت ۴۷ درصد در شهرک پردیس در دست اقدام است.

این مسئول عنوان کرد: از محل سهمیه غیررایگان اعتباراتی برای آسفالت ۹۸ هزار متر مربع از محوطه مدارس و ایزوگام ۱۲۷ هزار مترمربع در اختیار قرار گرفته است و تا قبل از فرا رسیدن سال تحصیلی جدید انجام خواهد شد.

نظری خاطرنشان کرد: در صورتی که تمام واحدهای مسکن مهر ساخته و تحویل شود ۳۵ مدرسه دیگر نیاز در این نقاط نیاز داریم.

وی عنوان کرد: شماری از مدارس غیرانتفاعی به سیستم بخاری گازی مجهز هستند که بر اساس مقررات ملی ساختمانی در فضای آموزشی استفاده از بخاری گازی ممنوع است و ما نیز پیگیری این قضیه را در دست اقدام داریم.

ضرورت ایمن سازی ۱۳۶ مدرسه غیرانتفاعی

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: ۱۳۶ مدرسه غیر انتفاعی در سطح استان داریم که شماری از آنها به بخاری گازی مجهز هستند که باید ایمن سازی شوند.

وی افزود: در پی وقوع زلزله کرمانشاه۷۸ مدرسه شامل ۲۵ مدرسه شهری و ۵۳ مدرسه روستایی با ۴۱۵ کلاس درس آسیب دید که به جای ۷۸ مدرسه ۱۹۰ پروژه با ۸۰۰ کلاس درس در دست اقدام قرار گرفت.

نظری خاطرنشان کرد: زیربنای این پروژه ها ۷۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع است و امیدواریم که با ساخت این مدارس کمبود سرانه در نقاط زلزله‌زده جبران شود.

میانگین سرانه فضای آموزشی در کرمانشاه ۵.۷ است

وی خاطرنشان کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی در سطح کشور ۵.۲۱ است که این میزان در سطح استان کرمانشاه ۵.۷ است و در صدد رسیدن این سرانه به ۶.۵ هستیم.

نظری گفت: از ۱۹۰ پروژه در نقاط زلزله ۱۴۵ به مدرسه با ۶۲۳ کلاس درس و زیربنای ۶۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع تا سال تحصیلی جدید تحویل خواهد شد.

۳۷۰ کلاس درس کانکسی در سطح استان کرمانشاه وجود دارد

این مسئول با بیان اینکه ۳۷۰ کلاس درس کانکسی در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که آمار دانش آموزان آن کم است گفت: ساخت مدرسه در این مناطق به صرفه نیست.

وی عنوان کرد: برای آموزش دانش آموزان عشایری نیز ۵ کانکس چرخدار اختصاص داده شده و برای عشایر کوچ رو در نقاط صعب العبور ۱۱ چادر با تجهیزات کامل در اختیار قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه درباره مدارس سبز نیز گفت: طبق سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش احداث مدارس سبز به منظور بهبود پایداری زیست محیطی در دستور کار است.

کلنگ زنی اولین مدرسه سبز در کرمانشاه طی سال جاری /یک سوم فضای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی است

این مسئول عنوان کرد: در مدارس سبز از انرژی های تجدید پذیر استفاده می‌شود همچنین زباله‌ها بازیافت و آب مصرفی دوباره به چرخه باز خواهد گشت که امیدواریم در سال جاری شاهد کلنگ‌زنی نخستین مدرسه سبز در سطح استان کرمانشاه باشیم.

نظری گفت: یک سوم فضای آموزشی استان کرمانشاه نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی هستند و اینک سه پروژه مقاوم سازی در شهر کرمانشاه در دست اقدام است و هفت پروژه نیز در شهرستان‌های اسلام ابادغرب، کنگاور، سنقر و کرمانشاه در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۹۰۰ فضای آموزشی یک هزار و ۲۰۰ مدرسه نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از زمان وقوع سیل تاکنون ۲۵ پروژه مدرسه سازی برای ساخت به خیرین واگذار شده است البته در سیل اخیر هیچ یک از مدارس استان آسیبی ندیده است.

نظری بیان کرد: در حال حاضر دو پروژه نیمه تمام در سطح استان کرمانشاه وجود دارد در حالی که سال گذشته شاهد وجود ۱۶ پروژه نیمه تمام در سطح استان کرمانشاه بودیم.

این مسئول گفت: سال قبل ۶۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب به اداره نوسازی مدارس استان کرمانشاه اختصاص یافت که ۳۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد و از محل منابع ملی نیز ۳۷ میلیارد تومان مصوب شد که ۹۹ درصد آن تخصیص یافت البته امسال ۱۰۶ میلیارد تومان بودجه مصوب شده که ۷۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :