به گزارش کلهرنیوز، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه نشست آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب از پروژه GTPP  به عنوان یک طرح مهم یاد کرد، اظهار داشت: با وجود مشکلات که در اجرای پروژه پیش روی ما بود با همت شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری عظیم بیش از نیم میلیارد دلاری، برای پروژه فقط در بخش بالادستی هزینه می شود، خوشبختانه دولت تمام مصوبات لازم برای اجرای طرح را تصویب کرد.

وی افزود: این طرح یک طرح صد درصد ایرانی است و تلاش می کنیم که  از ظرفیت های استان حداکثر استفاده را داشته باشیم،  ظرفیت های جدیدی را نیز ایجاد کرده،همچنین برای پیش بینی  بیشینه سازی اثر گذاری طرح های مختلف در استان مشاوری را انتخاب کرده ایم.

وزیر نفت بیان داشت:نیروهایی که می خواهیم به کار بگیریم باید آموزش ببینند،همچنین به نیرو های فنی نیازمندیم، پروپیلن محصول با ارزش صنعتی است و با توجه به تولید خوبی که از نظر اتیلن در استان وجود دارد، با این طرح کرمانشاه سومین قطب پتروشیمی کشور بعد از بوشهر و خوزستان است.

 زنگنه تصریح کرد:دهه فجر را به مردم اسلام آباد صمیمانه تبریک می گویم، پیمانکار طرح به زودی انتخاب می شود و امید است این طرح به طور دقیق با منابع پیش بینی شده جلو رفته و اجرایی شود.

وی افزود: استانداری برترین حامی طرح های توسعه استان است که این وظیفه به خوبی در استان کرمانشاه انجام شده و بستر برای توسعه استان فراهم است.

زنگنه تاکید کرد: این پروژه هدیه دولت به مردم استان است که با وجود شرایط بحرانی و تحریم اجرا می شود، است و همچنین بعد از سه سال سهام این طرح به مردم بعد از سود دهی واگذار می شود./تابناک

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :