به گزارش کلهرنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امیرالمومنین می فرمایند تقوا دژ مومن است و اگر مومن می خواهد صالح و سالم از دنیا برود و زندگی طیب و طاهر داشته باشد، باید به دنبال تقوا باشد.

امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت بعثت پیامبر اکرم(ص)  افزود: تمام پیامبران الهی مردم را به توحید و خداشناسی دعوت کردند که در راس آنها خاتم الانبیا است که ایشان مردم را دعوت به توحید، رسالت و حیات طیبه نمودند و امروز شاهد آن هستیم مسلمانان در سراسر دنیا چه عزت و افتخاری را به دست آوردند.

وی خاطر نشان کرد: بالاترین هدیه ای که خداوند به انسان ها و موجودات داده است مسئله هدایت است و همه موجودات بر حسب نیاز خود دارای هدایت هستند که هدایت تشریحی در راس آنها قرار دارد و خداوند متعال انسان ها را گام به گام هدایت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت است، بیان داشت: بعثت یعنی سوق دادن و راه انداختن انسان به سمت توحید و بشر و بشریت به سوی رسیدن به سبل السلام گام برمی دارند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه قبرستان وادی السلام قدیمی ترین قبرستان است، عنوان کرد: همه چیز انسان باید سلام باشد و به این دلیل است وقتی ما به هم میرسیم به یکدیگر سلام می دهیم.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام راحل و نیز گرامی داشت روز شهید است که این روز را گرامی می داریم.

وی همچنین ۲۳ اسفند ماه سالروز رحلت آیت الله کاشانی را گرامی داشت و گفت: ایشان حق زیادی بر گردن کشور دارند و اگر تلاش ها و مجاهدت های آیت الله کاشانی نبود صنعت نفت ملی نمی شد چرا که انگلستان قرارداد ۱۰۰ ساله داشت اما آیت الله کاشانی و مصدق نفت را ملی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه همچنین ۲۴ اسفند سالروز انفجار بمب در نماز جمعه تهران به دست منافقین کوردل و نیز ۲۵ اسفند سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدام را که طی آن ۵ هزار نفر از مردم بیگناه کشته شدند، را گرامی داشت.

آیت الله علما عنوان کرد: ۲۵ اسفند سالروز درگذشت حاج سید احمد آقا فرزند برومند امام راحل است که ایشان هم در انقلاب اسلامی سهم داشتند و هم در حفاظت و مراقبت از امام خمینی(ره) سهم بسزایی داشتند.

وی همچنین در پایان روز جانباز و روز پاسدار را تبریک گفت./مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :