به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، طی روزهای گذشته خبر استعفای شهردار کرمانشاه یکی از خبرسازترین سوژه های خبری بوده است، همچنین شروع بکار شورای جدید نیز دیگر موضوعی بود که طی این روزها خبرهای زیادی را به خود اختصاص داده است.

حال باید دید وضعیت انتخاب شهردار و شروع بکار شورای جدید به کجا خواهد رسید.

پس از برگزاری مراسم تحلیف اولین کاری که انجام می شود انتخاب شهردار است

احسان حیدریان در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز در خصوص برگزاری مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهر گفت: مراسم‌ تحلیف به علت رد صلاحیت و عدم تعیین تکلیف دو نفر از منتخبین شورای شهر کرمانشاه به تعویق افتاد.

منتخب شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: روز یکشنبه همین هفته وزارت کشور و هیات عالی نظارت جلسه ای در خصوص تعدادی از افرادی که تایید صلاحیت آنها ابهام دارد برگزار خواهد شد و پس از جمع بندی در روز دوشنبه به استان‌ها ابلاغ می شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از دریافت ابلاغ ان شاءالله بلافاصله مراسم تحلیف برگزار خواهد شد.

حیدریان در خصوص انتخاب شهردار نیز اظهار داشت: گمانه زنی هایی در این خصوص انجام گرفته اما تا کنون منتج به نتیجه مطلوب نشده است.

وی عنوان کرد: البته این تعلل بیشتر به دلیل عدم تعیین تکلیف این دو نفر از اعضای شورا است که هنوز وضعیت مشخصی ندارند.

منتخب شورای اسلامی شهر کرمانشاه بیان داشت: پس از برگزاری مراسم تحلیف اولین کاری که انجام می شود انتخاب شهردار است.

 اگر شورای ششم‌ استعفا را بپذیرد بدون شک بدنبال سرپرست خواهند بود 

هاشم درویشی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز در خصوص برگزاری مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهر کرمانشاه، گفت: طبق قانون و مقررات باید مراسم تحلیف در روز ۱۴ مرداد ۱ برگزار می شد اما به دلیل عدم تعیین تکلیف دو نفر از اعضای شورا به تعویق افتاد.

منتخب شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: طی هفته جاری تا آخر هفته پس از تعیین تکلیف این دو نفر، مراسم تحلیف برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای انتخاب شهردار کرمانشاه، گفت: اگرچه شهردار کرمانشاه استعفا داده، اما تا زمانی که این استعفا در صحن علنی شورا مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری نشود، همچنان آقای طلوعی شهردار است.

درویشی بیان داشت: استعفای شهردار مسیر قانونی را طی نکرده است چرا که ابتدا باید استعفا را تحویل شورای شهر می داد، الان استاندار استعفا را تحویل فرماندار و در نهایت به شورای شهر تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: در نهایت این استعفا باید در شورای ششم بررسی شود و ممکن است مورد پذیرش قرار نگیرد و در صورت تمایل شهردار در سمت خود ابقاء شود.

منتخب شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار داشت: اگر شورای ششم‌ استعفا را بپذیرد بدون شک بدنبال سرپرست خواهند بود که این منوط بر تحلیف و رئیس شورای سنی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :