به گزارش کلهرنیوز، محمدصادق عظیمی‌فر امروز پنج شنبه در جلسه ویژه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که به منظور تشریح طرح عظیم، بزرگ و تحول آفرین توسعه نفت، گاز و پتروشیمی کرمانشاه در استانداری، برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه از نظر ذخایر نفت و گاز استانی غنی است و میادین نفتی و گازی آن ظرفیت بزرگی است.

دستیار وزیر نفت و عضو هیأت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی افزود: توسعه این میادین گامی در جهت حرکت به سمت اقتصاد دورن زا و برون نگر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: قدمت فعالیت های نفتی در استان کرمانشاه به ۱۰۰ سال قبل بر می گردد اما متاسفانه تا کنون فقط یکی از میادین آن در نفت شهر توسعه یافته است.

عظیمی فر گفت: توسعه طرح های نفتی و گازی بر وضعیت اشتغال استان تأثیر چشمگیری خواهد داشت لذا تدوین طرح توسعه میادین گازی و نفتی این استان را در دستور کار قرار دادیم و یکسری مراحل را طی کردیم و بخش هایی را نیز در صنعت نفت تشکیل دادیم.

دستیار وزیر نفت و عضو هیأت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی اظهار داشت: در مجموع در زمینه توسعه میادین نفت و گاز و احداث صنایع بالادستی و پایین دستی ۱۳ پروژه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برای تحقق این طرح به حدود ۲۵۰۰ نیروی متخصص نیاز است که به این منظور شرکت ملی نفت ۴۷ میلیارد تومان را در نظر گرفته است.

عظیمی فر خاطر نشان کرد: از آنجا که سود اجرای هر طرحی برای استان بسیار است لذا باید به این منظور بین دستگاه‌های ذیربط همدلی لازم صورت بگیرد.

وی گفت: به این منظور ضروری است کارگاه پیگیری در استان تشکیل شود تا از ظرفیت صاحب نظران استفاده شود.

/منبع:مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :