به گزارش کلهرنیوز، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: متاسفانه روند بستری بیماران کرونایی در کرمانشاه رو به افزایش است و طبق آخرین آمار بدست آمده ۹۹۲ بیمار در بیمارستان ها بستری هستند.

وی افزود: در استان کرمانشاه ۱ هزار و ۸٠٠ تخت برای بستری بیماران کرونایی موجود است و اگر این روند افزایشی ادامه پیدا کند قطعا ناچار به تجهیز بیمارستان های صحرایی، سوله و یا مکان های خاص برای این بیماران خواهیم شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: از مردم کرمانشاه خواهشمندیم در پیک پنجم کرونا همانند پیک های دیگر ما را یاری کنند، مداحان و برگزار کنندگان مراسم عذاداری و سازمان تبلیغات حفظ جان و سلامت مردم را وظیفه ی خود بدانند و آن را مد نظر قرار دهند، عذاداری امام حسین (ع) قطعا خیر و برکت برای تمامی مردم به همراه دارد اما به نحوی که منجر به خطر افتادن سلامتی مردم و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور در هیئت ها نشود.

وی خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه روزانه ۱٠٠ نفر در بیمارستان ها بستری میشوند و آمار فوتی ها ظرف دو هفته ی آینده مشخص خواهد شد، لذا امیدواریم پیک پنجم کرونا را جدی بگیرند. تا کنون چنین سرعت افزایش بیماران کرونایی را نداشته ایم و این نگرانی وجود دارد که اگر پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود این پیک خسارت های فراوانی را به استان ما متحمل کند. همچنین به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده ایم برای در دسترس بودن تخت های خالی برای بیماران کرونایی، عمل های جراحی که ضروری نیستند تا اطلاع ثانوی انجام نشود.

وی در خصوص تبلیغات در این ایام گفت: با توجه به شرایط بسیار سخت استان از نظر بیماری کرونا، همانطور که برای عذاداری تبلیغ میشود توقع داریم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی نیز تبلیغ شود.

بازوند در خصوص تصویب سند نفتی ۴۵ هزار میلیارد تومانی برای کرمانشاه اظهار کرد: این سند نفتی ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری روی آن تعریف و تمامی مجوز های آن گرفته شده است.

وی متذکر شد: روی این سند۱/۵ سال تلاش شده است و اجرای این سند استان را میتواند به رتبه ی سوم کشور در حوزه نفت و گاز برساند و زمینه ی ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان است.

وی در خصوص آغاز پروژه های این سند گفت: ۱۳ پروژه در این سند تعریف شده است که دو پروژه ی پتروشیمی اسلام آباد غرب و طرح احداث واحد متیل آمین شهرستان سنقرکلیایی آغاز شده اند و همچنین زمین لازم برای اجرای پروژه کنگاور و روانسر تامین شده است.

وی افزود: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت نفت و سازمان فنی و حرفه ای قرار بر این است ۴۷ میلیارد تومان از طرف وزارت نفت برای تربیت نیروهای ماهر در حوزه نفت و گاز استان کرمانشاه پرداخت شود، امید است اجرای این سند بتواند مقداری از عقب ماندگی استان کرمانشاه را جبران کند.

بازوند در پایان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه مطلقا حق قطع کردن برق خانه های مسکونی را ندارد و در صورت لزوم میتواند از برق صنایع کم کند.

منبع: تابناک

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :