کلهرنیوز: با سلام و درود خدمت شما استاد گرامی و تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

به نام ایزد منان، بنده قدردان زحمات شما هستم و از اینکه همواره هنرمندان شهرو دیارم را مورد تفقد قرار میدهی، سپاسمندم.

کلهرنیوز: استاد گرامی، لطف کنید ابتدا بیوگرافی ازخود برای خوانندگان بیان فرمایید؟

یدالله ویسمرادی هستم از هنرمندان خوشنویس معاصر ایران، شعبه اسلام آبادغرب، متولد سال ۱۳۵۵

دوران کودکی را با بازیگوشی های بچگانه در کوچه و خیابان، همراه برادر دوقلویم آقای فتح الله به دوران ابتدایی رساندم و در دبستان مدرس، واقع در محله شهرستانی، مشغول درس و مشق بودم و با لذت بردن از سنگر بازی و آژیر زرد و قرمز زمان جنگ سر از دوران راهنمایی در آوردم.

در مدرسه راهنمایی مصطفی خمینی واقع در خیابان راه کربلا، آموزش و پرورش کنونی و دبیرستان را نیز در دبیرستان حمزه همان محله به دیپلم رساندم.

با توجه به اینکه دوران راهنمایی دوره طرح کاد داشتیم، خدمت استاد بزرگوارم استاد کیومرث بهرامی بودم و از ایشان خوشنویسی مقدماتی را آموختم و با علاقمندی بیشتری در دوران دبیرستان با حضور در انجمن خوشنویسان شهرستان مدارک لازم را نیز کسب کردم.

کلهرنیوز: از شغل و درجه هنری خود میشود بیشتر توضیح بفرمایید؟

شغل اصلی بنده خوشنویسی است و اکنون در دوره فوق ممتاز مشغول هستم و با کسب اجازه از اساتید مشغول آموزش نیز هستم. در نمایشگاه های شهرستان و استان شرکت کردم. در دهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد در سال ۱۳۹۱ و در یازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در مشهد، دومین یادواره سراسری، فرهنگی و هنری در پیشوای ورامین در سال ۱۳۹۳ شرکت نموده و دارای لوح تقدیر می باشم.

کلهرنیوز: جایگاه هنر خوشنویسی را در میان هنرهای هفتگانه چگونه می بینید؟

خوشنویسی یعنی ایجاد یک زیبایی خاص و شاید خاص بودن این هنر در میان تمام هنرها متمایز باشد و تنها هنری است که علاقمندان مجذوب به آن کمتر خسته می شوند و با رغبت بیشتری آن را می آموزند. بعد از استان کرمانشاه، اسلام آبادغرب اولین شعبه است که دایر و از لحاظ آماری، هنرجویان بیشتری در انجمن فعالیت دارند.

کلهرنیوز: از خوشنویسی اسلام آبادغرب و جایگاه آن در استان و کشور بفرمایید؟

هنر خوشنویسی در نزد مردمان اسلام آباد دارای ارزش و مقبولیت خاصی است و آمارها نیز حاکی از این امر است. در خط نستعلیق اساتید بزرگواری چون استاد کیومرث بهرامی و استاد مسعود صادقی و اساتید ارجمندی نیز هستند که باعذر فراوان از ذکر نامشان خودداری و از زحماتشان تشکر می کنم.

در شکسته نستعلیق نیز استاد محمد علی مرادی نیا نام آور هستند و سالهاست که این عزیزان در خدمت خدمت هنر و فرهنگ این شهر و دیار هستند و باید پاس بداریم نام و یاد جایگاه این بزرگواران.

کلهرنیوز: در پایان اگر مطلبی هست که از قلم افتاده در خدمت شما هستیم؟

انجمن خوشنویسان شهرستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد و شهرداری و فرمانداری و سایر نهادها، مراسمی بعنوان تقدیر از پیشکسوتان هنر خوشنویسی از اساتیدی چون کیومرث بهرامی و استاد مسعود صادقی برگزار کرد.

درخواست بنده این است که بتوانیم در این امر کوشا باشیم و برای سایر عزیزان زحمتکش و فعال عرصه فرهنگ و هنر در تمام رشته ها این مراسم را به نحو احسن برگزار کنیم و بصورت بدعتی برای نسل های آینده انتقال دهیم.

در پایان از زحمات حضرتعالی بسیار ممنونم و امیدوار که در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید :