به گزارش کلهرنیوز، حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی در جلسه تالار گفتگوی استان کرمانشاه که با موضوع “مواجه کرمانشاه با ابر چالش کرونا” برگزار شد، اظهار داشت: کرونا بخش های  بسیاری از ابعاد زندگی بشر را دچار مشکل کرده است.

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطر نشان کرد: تریبون های نماز جمعه از جمله تریبون های تاثیرگذار هستند که نقش هدایتگری خود را در همه حوزه ها ایفا می کنند لذا در بحث کرونا وظیفه خود می دانیم که با راهنمایی و ارشاد برادران حوزه بهداشت و درمان مسائل مهم را به سمع و نظر مردم برسانیم.

حجت الاسلام زمانی موسوی بیان داشت: با رویکرد دینی در بحث سلامت به یقین می توان گفت حفظ سلامت امر معقولی در بین مردم عالم است و دین اسلام نیز به عنوان یک دین کامل به این نکته تاکید دارد و همه عقلا بر این هستند که از خود مواظبت کنند.

وی در ارتباط با بحث واکسن هراسی، افزود: سرنخ این توطئه را باید از کشورهایی که راضی نیستند کشور ما ترقی کند پیدا کرد بخشی از این موضوع و اعتراضات که نسبت به اجباری شدن واکسن انجام می‌شود طبیعی است چرا که تا قبل از این واکسن کرونا وجود نداشته و عده‌ای به دلیل عدم اطلاعات کافی نسبت به امر واکسیناسیون به این قضیه موضع گیری می کنند که باید با همت رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما با روشنگری تا حد زیادی آن را کاهش دهیم.

امام جمعه اسلام آبادغرب اظهار داشت: اگر شناخت کافی در خصوص واکسیناسیون به مردم جامعه ارائه شود به یقین توطئه‌ها خنثی خواهد شد و مردم از این امر استقبال خواهند کرد.

وی گفت: مردم به دنبال آسایش و رفاه هستند و کسی نخواهد پذیرفت اگر یک امری برای او منفعت به دنبال دارد از آن ممانعت کند و نسبت به آن موضع گیری داشته باشد بنابراین بحث معرفت و شناخت حلقه مفقوده این موضع است که اینجا وظیفه رسانه‌ها و تریبون ها روشنگری است و باید به عنوان ظرفیت های نظام از آن استفاده کنیم.

حجت الاسلام زمانی موسوی همچنین به آسیب های شیوع بیماری کرونا به حوزه فرهنگ اشاره کرد و بیان داشت: این بیماری آسیب جدی در بحث نماز جمعه، نماز های جماعت، تکریم شعائر و مناسبت های مذهبی و ملی وارد کرد و سبب شد آنها را با چالش مواجه کند.

وی ادامه داد: باید آرام آرام از این تهدید استفاده و آن را تبدیل به فرصت کنیم و منابر جدیدی را در فضای مجازی برگزار کنیم تا با مخاطبین ارتباط برقرار شود اگر تا قبل از کرونا فضای مجازی کمتر مورد توجه قرار داشت می‌توانیم در این ایام از این فضا در خدمتگزاری به دین اسلام استفاده کنیم./مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :