به گزارش کلهرنیوز، فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، از فعالیت ۳ گرمخانه یا سرپناه در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این سرپناه ها در طول سال فعال هستند و فعالیت آنها در فصل زمستان از ساعت ۱۸ عصر تا ۸ صبح و در ساعات غیر از فصل زمستان از ۲۰ غروب تا ۸ صبح است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: در این گرم خانه ها علاوه بر توزیع یک وعده غذای گرم و صبحانه خدماتی همچون امکان استحمام، توزیع بسته های بهداشتی و ماسک نیز ارائه می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این مراکز همچنین خدمات کاهش آسیب مانند توزیع وسایل تزریق یکبارمصرف برای افراد معتاد ارائه می شود.

محمدی گفت: ظرفیت گرمخانه زنان در شهر کرمانشاه ۲۰ تا ۲۵ نفر است و نیاز به توسعه ندارد چرا که ۲ مرکز ماده ۱۵ فعال داریم و یک مرکز جامع درمان اعتیاد زنان هم حداکثر تا یکماه آینده راه اندازی می شود.

وی بیان داشت: ظرفیت گرمخانه مردان نیز که یکی در شهر کرمانشاه و دیگری در شهرستان اسلام آباد غرب قرار دارد بین ۳۰ تا ۴۰ نفر است و معتادان متجاهر هم به مرکز ماده ۱۶ انتقال پیدا می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: این تعداد گرمخانه پاسخگو نیست و انتظار می‌رود طبق تاکید دادستان و فرماندار نسبت به افزایش این اماکن، شهرداری با کمک دستگاه‌های متولی مانند بهزیستی در این راستا گام بردارند.

محمدی با بیان اینکه شهر کرمانشاه به ۳ گرمخانه دیگر نیاز مبرم دارد، گفت: قرار شد شهرداری یکی از اماکنی را که در دسترس دارد به این منظور مورد استفاده قرار دهد و ۲ مکان دیگر نیز بهزیستی با کمک شهرداری آماده کنند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد هزینه اجاره و تامین هزینه های جاری این اماکن بر عهده شهرداری باشد و موسسات آن نیز سابقه همکاری با بهزیستی را داشته باشند که نظارت تخصصی آنها را بهزیستی بر عهده می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :