به گزارش کلهرنیوز، شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هرساله مدتها پیش از ماه اسفند برنامه ریزی هایی برای تامین کالاهای اساسی از جمله مرغ و گوشت صورت می گیرد اما همزمان با فرا رسیدن شب عید مشکلات تامین این اقلام افزایش می یابد که امیدواریم در این دولت شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم نیازمند انجام یک برنامه ریزی دقیق و داشتن هم افزایی گسترده میان دست اندرکاران امر است به گونه ای که با مشارکت گسترده دولت، مجلس و قوه قضاییه  دست های پشت پرده سودجویان از این عرصه کوتاه خواهد شد‌.

برنامه ریزی های لازم برای تأمین گوشت شب عید انجام شد

اسماعیل پرویزی فر در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در حال حاضر مشکلی از نظر کمبود مرغ وجود ندارد و حتی مرغ زیر قیمت مصوب بازار که ۳۱ هزار تومان است، عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: همچنین اگر زمانی هم کمبودی از نظر تامین مرغ پیش آید مرغ گرم را از استان های دیگر  وارد می کنیم و به قدر کافی نیز ذخایر مرغ منجمد در انبارهای پشتیبانی امور دام موجود است.

پرویزی فر درباره وضعیت تامین گوشت قرمز هم تصریح کرد: عرضه گوشت قرمز بیشتر از میزان تقاضا است در واقع مردم کمتر گوشت قرمز مصرف می کنند هرچند که ممکن است مشکلاتی از نظر قیمت گوشت قرمز وجود داشته باشد که سبب گلایه مندی مردم است.

وی افزود: اکنون دامداران گوشت دام زنده را به نرخ حداکثر ۵۵هزار تومان می فروشند و در این زمينه گران فروشی نمی کنند بلکه باید تدابیری اندیشیده شود که گوشت عرضه شده در بازار ارزان‌تر فروخته شود که البته این موضوع هم به نحوه نظارت ها برمی گردد.

پرویزی فر خاطرنشان کرد: سیستم نظارتی به طور ویژه در حال شکل گیری است و اکنون این مهم به جهاد کشاورزی و بسیج محول شده، اقدامات نظارتی هم آغاز شده و امیدواریم مشکلات موجود مرتفع شود.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر قیمت گوسفند زنده از سال ۹۷ تاکنون به ازای هر کیلوگرم ۵۵ هزار تومان بوده در حالی که قیمت بسیاری از اجناس و عوامل تولید در دامداری نظیر ذرت، جو، کاه، ینجه افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در حال حاضر هم کمبودی برای تامین گوشت قرمز وجود ندارد بلکه مردم به دلیل افزایش قیمت‌ها مصرف گوشت قرمز را کاهش داده اند.

پرویزی فر خاطرنشان کرد: در مجموع سرانه مصرف گوشت مرغ در استان کرمانشاه حدود ۶۰ هزار تن در سال است که در برخی ماه ها مازاد و در برخی ماه ها کمبود داریم بنابراین از نظر واردات یا صادرات مرغ به دیگر استان‌ها چندان استان بزرگی نیستیم.

وی افزود: از نظر مصرف گوشت قرمز نیز قبلا میانگین مصرف در استان کرمانشاه ۲۶ هزار تن بوده که پیش بینی می شود با توجه به‌ کاهش قدرت خرید مردم این میزان کمتر شده باشد.

پرویزی فر بیان کرد: استان کرمانشاه از نظر تامین گوشت گوسفندی صادر کننده به استان‌های دیگر است اما از نظر گوشت گوساله وارد کننده است، در مجموع استان ما استان صادر کننده گوشت به سایر استان‌ها است.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ ویژه شب عید هم انجام شده البته تصمیم گیری ها عموماً در سطح کشوری صورت می گیرد.

پرویزی فر خاطرنشان کرد: به قدر کافی جوجه یک روزه تامین شده به گونه ای که تا دو سه ماه پیش حدود ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی طی یک ماه انجام می شد اما اکنون این میزان به بالای ۱۳۰ میلیون قطعه در سطح کشور رسیده است بنابراین پیش بيني می شود برای شب عید  کمبودی وجود نداشته باشد.

وی افزود: با این وضعیت جوجه ریزی در بسیاری از استانها مازاد مرغ وجود دارد و پشتیبانی امور دام از هم اکنون در حال خرید مرغ منجمد است همچنین از نظر تامین گوشت قرمز هم مشکلی نداریم.

اکنون مرغ کمتر از نرخ مصوب فروخته می شود

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: هم اکنون با مشکل کمبود مرغ مواجه نیستیم بلکه مرغ عموماً کمتر از نرخ مصوب فروخته می شود.

 رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در برخی کالاها عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت هستند به گونه ای که قیمتها با کاهش تقاضا ارزان می شود و بالعکس.

پهلوانی خاطرنشان کرد: گوشت قرمز هم در بازار موجود است اما قیمت آن گران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :