به گزارش کلهرنیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، طرح اتصال مشاغل از جمله پزشکان به شبکه مالیاتی برای اخذ مالیات بر درآمد آنها از این طریق، مدتی است که بر سر زبان ها افتاده است.

بر اساس این طرح قرار بود مشاغل از جمله پزشکان از طریق نصب دستگاه کارت خوان به شبکه مالیاتی متصل شوند که متاسفانه در برخی موارد از جمله پزشکان مراکز پزشکی این طرح به صورت ناقص اجرا شده است.

برخی از پزشکان یا دستگاه کارت‌خوان نصب نکرده اند و یا اگر نصب کرده اند از آن استفاده نمی کنند و از بیمار بابت خدمات پزشکی درخواست وجه نقد می کنند که همین امر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

با نصب دستگاه‌های کارت‌خوان در مطب های پزشکی، کلنیک ها، داروخانه ها و … این امید بود که مردم کمتر با مشکل رو به رو شوند و هجمه‌ها از بین برود و شاهد تخلفات کمتری در زمینه دریافت وجه اضافی از بیماران باشیم.

اما این روزها با مراجعه به هر مطب و داروخانه ای متاسفانه شاهد دریافت وجه نقد به بهانه خراب بودن و یا قطعی دستگاه کارت‌خوان هستیم.

این در حالی است که بر اساس قانون پزشکان و سایر اصناف مکلف اند از پایانه‌های فروشگاهی استفاده کنند اما در برخی مطب‌های پزشکی حکایت از اجبار به پرداخت پول نقد می شود و این دور زدن بخشنامه استفاده اجباری از کارت‌خوان را می رساند.

خانم کیانی که با خبرنگار مرصاد نیوز در یکی از مطب های پزشکی به طور اتفاقی برخورد می کند از وضعیت پرداخت وجه نقد به بهانه قطع بودن دستگاه کارت‌خوان معترض بود.

وی گفت: با مشقت و سختی برای مشکل درد از ناحیه پا به پزشک مراجعه کردم و الان هنگام پرداخت پول ویزیت منشی مطب می گوید دستگاه خراب است و باید پول نقد پرداخت کنید.

کیانی ادامه داد: حالا من با این مشکل درد پا که پول نقد همراهم نیست باید بیرون از مطب دنبال دستگاه عابر بانک باشم تا شاید بتوانم برای ویزیت، پول نقد گیر بیاورم.

قرار نیست مالیات را از مردم بگیرند

امیری یکی دیگر از خانم هایی بود که وقتی فهمید بنده خبرنگار هستم گفت اجازه بدید من هم یک مورد از این تخلفات را بگویم.

وی بیان داشت: در یکی از مطب های پزشکی زمانی که از من پول نقد برای ویزیت درخواست کردن من هم که دیده بودم دستگاه کارت‌خوان آنها مشکلی ندارد گفتم دستگاه که خراب نیست چرا پول نقد بدهم، منشی گفت از طریق کارت‌خوان مالیات دارد و اگر شما قصد دارید از این طریق پرداخت کنید باید بابت مالیات مبلغ ویزیت را افزایش بدهم آیا مایلید؟ من هم که پول نقد همراهم نبود گفتم اشکال ندارد و به این صورت مبلغ ویزیت را افزایش داد.

این خانم ادامه داد: مگر همه مشاغل مالیات پرداخت نمی کنند، قرار نیست مالیات را از مردم بگیرند.

این موضوع را از طریق مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه پیگیری کردیم.

بیش از ۸۰ درصد پزشکان دستگاه کارت‌خوان دارند

عزیزاله عباس پور در این خصوص گفت: بر اساس بخشنامه به تمام پزشکان تاکید شده که در مطب های خود از دستگاه کارت‌خوان استفاده کنند و این کار علاوه بر بحث مالیاتی برای رفاه حال بیماران مورد تاکید قرار دارد.

وی اظهار داشت: از نظر قانونی ما مکلفیم اطلاع رسانی کنیم که از دستگاه کارت‌خوان استفاده کنند اما اتحادیه ها و نظام های صنفی باید اعضای صنف خود را اجبار کنند و در صورت عدم رعایت با آنها برخورد و حتی اقدام به پلمب مطب، داروخانه و … کنند.

عباسی پور بیان داشت: ما نیز از کنار این حرکت پزشکان که برای فرار مالیاتی اسباب مشقت و سختی برای بیماران در تهیه پول نقد یا انتقال کارت به کارت، می‌شود، گذشت نمی کنیم.

درآمد پزشکان محاسبه و در صورت هر گونه تخلفی جریمه خواهیم کرد

وی ادامه داد: بر این اساس تراکنش هایی که سازمان مالیاتی برای ما بفرستد، درآمد پزشکان محاسبه و در صورت هر گونه تخلفی جریمه خواهیم کرد.

عباسی پور خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پزشکان دستگاه کارت‌خوان دارند اما اینکه این دستگاه را به سامانه های مالیاتی وصل کرده باشند مهم است.

وی تاکید کرد: عدم استفاده پزشکان از دستگاه کارت‌خوان در مطب پزشکی تخلف است و در صورت مشاهده یا گزارش با آن برخورد می‌شود و جرایم سنگینی در انتظار متخلفان خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :