به گزارش کلهرنیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،آیت الله محمود محمدی عراقی در سخنرانی بین نماز جمعه این هفته اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه ها و یکی از اصول مورد تاکید قرآن کریم برای حکومت و ولایت اسلامی اصل شایسته گزینی و شایسته سالاری است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: یک اصل مهم دیگر رعایت عدالت و برنامه ریزی ها به خصوص برای مسائل اقتصادی است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین وعده ها و شعارهای دولت سیزدهم بر همین اساس بوده است و مردم سراسر کشور از جمله مردم این استان شهید پرور هم با همین عهد و پیمان و بر این امید رای دادند و ریاست محترم جمهوری این سید بزرگوار را که در سایر مسئولیت ها در مبارزه با فساد و برقراری عدالت و مردمی بودن و رعایت حقوق مردم موفق عمل کرده بود، انتخاب کردند‌.

آیت الله محمدی عراقی گفت: انتظار همه مردم از جمله مردم این استان تحقق این وعده ها است البته مردم می دانند که مشکلات چیست.

وی در ادامه به ارائه گزارشی در زمینه انتخاب مدیریت عالی استان پرداخت و گفت: چند ماه می گذرد و تقریبا همه استانها در این خصوص تعیین تکلیف شدند ولی متاسفانه استان ما این بار هم استان آخر شد و هنوز تعیین تکلیف نشده است.

آیت الله محمدی عراقی اظهار داشت: طبیعی است وقتی مدیریت عالی استان بلاتکلیف باشد همه دستگاه‌ها به استانداری نگاه می کنند و کارهای مردم آنطور که باید و شاید انجام نمی شود.

وی بیان داشت: بنده به عنوان یک خدمتگزار در مجلس خبرگان اگر چه در این زمینه وظایف مشخصی ندارم  ولی چون دغدغه دارم از همان روز اول که وزرا انتخاب نشده بودند به جمعی از دوستان گفتم وظیفه ما است که به مردم خدمت کنیم و برای انتخاب مسئولان دلسوز، کاردان، قوی و مردمی تلاش کنیم که دولت بتواند هر چه زودتر مدیران استانی را نیز همزمان با مدیران کشوری انتخاب کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این راستا برخی توجه کردند و متاسفانه برخی از دوستان آن طور که باید و شاید عمل نکردند و بنده اذعان داشتم بر افراد خیلی تکیه نکنیم و قرار شد شاخص ها را تعیین کنیم و از رئیس کشور و وزرای دیگر بخواهیم که افرادی را انتخاب کنند که بتوانند مشکلات استان را حل و فصل کنند چرا که استان مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: به حمد خدا و به برکت جمهوری اسلامی امنیت در این استان برقرار است اما باید استانداری انتخاب شود که اقتصادی، سیاسی، فرهنگی با سابقه مدیریت اجرایی قوی باشد.

آیت الله محمدی عراقی گفت: این باور برای من سخت بود که چند ماه بگذرد و همه استانها تعیین تکلیف شوند اما استان ما همچنان بلا تکلیف باشد لذا طی نامه ای از رئیس جمهور خواستم که به یاد مشکلات این استان باشند استانی که مردمی دارد که با وجود مشکلات اما به نظام عشق می ورزند.

وی گفت: از ایشان خواستم که هر چه زودتر به استان ما سفر کنند آقای رئیس جمهور هم گفت منتظریم استاندار تعیین شود بلافاصله به استان سفر خواهم کرد اما متاسفانه این مسئله به تاخیر افتاد.

وی اظهار داشت: استان کرمانشاه بین زمین و آسمان بلاتکلیف مانده است، برخی از دولتمردان این مشکل را به نخبگان استان منتصب می کنند که اتفاق نظر ندارند و برای انتخاب استاندار اختلاف دارند.

آیت الله محمدی عراقی خاطر نشان کرد: همه مردم و مسئولین استان ما حرفشان یکی است و تقاضا دارند هر چه زودتر برای تعیین مقام عالی استان تصمیم بگیرید و استان را از بلاتکلیفی نجات دهید چرا که در این استان فرهنگ، کشاورزی، صنعت و … مهم است و وزرای این سازمان‌ها برای تغییر و تحول منتظر تعیین استاندار هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :