به گزارش کلهرنیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،از آنجا که هوشمندسازی از اهداف مهم سازمان امور مالیاتی است به این منظور برای رسیدن به نقطه مطلوب طرح پایگاه اطلاعات مودیان و فعالان اقتصادی کشور و سامانه صندوق های فروشگاهی تعریف شده است.

بر این اساس قانون بودجه ۹۸ پزشکان را نیز همانند سایر اصناف مکلف به نصب صندوق های فروشگاهی کرد تا آنها نیز همانند سایر صنوف مالیات پرداخت کنند و به این ترتیب بسترهای فرار مالیاتی شناسایی و مسدود شود.

اما اکنون متاسفانه هنوز زمزمه های داستان تکراری دور زدن قانون برای عدم پرداخت مالیات از مطب برخی پزشکان به گوش می‌رسد.

طلب پول نقد از بیماران ملال آور است

خانم امیری از بیمارانی است که قبلاً نیز با شبکه اطلاع رسانی مرصاد نیوز تماس گرفته و از دریافت پول نقد در مطب پزشکان گله‌مند بود این بار نیز خواستار رساندن اعتراض او به گوش مسئولین امر شد.

این شهروند کرمانشاهی گفت: چند باری به یکی از مطب‌ها مراجعه کردم اما هر بار به دلایل مختلف از جمله اینکه دستگاه قطع است، منشی از من پول نقد طلب کرده و اگر در این خصوص اعتراضی هم داشته باشم با بی احترامی تمام نوبت را لغو می کند.

وی اظهار داشت: از آنجا که برای ادامه درمان مجبور هستم تحت نظر این پزشک باشم لذا حاضر نیستم که همین نوبت را فدای کارخانه دکتر کنم.

امیری بیان داشت: گاهی قریب به نیم ساعت در کوچه‌های اطراف مطب و حتی خیابان ها را می افتم تا شاید دستگاهی پیدا کنم که پول داشته باشد و این کار برای افراد مریض بسیار ملال آور است.

جرایم سنگین در انتظار کارتخوانهایی که تراکنش نداشته باشند

بهمن بادکو در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز عدم استفاده پزشکان از دستگاه کارت‌خوان در مطب پزشکی را تخلف عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس توافق با بانک مرکزی تراکنش های بانکی پزشکان از دستگاه کارت‌خوان در اختیار مجموعه مالیاتی قرار می گیرد تا طبق آن در آمد پزشکان محاسبه و مالیات آنها برآورد شود.

سرپرست امور مالیاتی استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پزشکان دستگاه کارت‌خوان دارند اما اینکه این دستگاه را به سامانه های مالیاتی وصل کرده باشند مهم است.

بادکو خاطر نشان کرد: حال اگر پزشکان در مطب های پزشکی خود به هر دلیلی از دستگاه کارت‌خوان استفاده نکنند و کارتخوانهای آنها تراکنش نداشته باشد و درخواست وجه نقد از بیمار داشته باشند تخلف محسوب شده و در صورت اثبات جرایم سنگینی در انتظار متخلفان خواهد بود.

وی گفت: این مهم طی بخشنامه ای به تمام پزشکان اعلام شده و باید در مطب های خود از کارت‌خوان استفاده کنند.

بادکو استفاده از کارت‌خوان را برای رفاه حال بیمار امری ضروری دانست و بیان داشت: امروز مهمترین وظیفه ما کمک به حل مشکلات کشور و تامین رفاه جامعه است و این امر با پرداخت مالیات امکان پذیر خواهد شد.

سرپرست امور مالیاتی استان کرمانشاه رصد تراکنش‌های بانکی را نه معیار مالیات ستانی بلکه ابزار بررسی مالیات‌ برشمرد و گفت: نصب دستگاه کارتخوان و درج آن در سامانه این موجب را برای پزشکان فراهم می‌آورد که دیگر تراکنش‌های مالی آنها کمتر مورد تاکید قرار بگیرد و از ۱۰ درصد معافیت خوداظهاری مالیاتی به مدت ۲ سال استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان مالیاتی از طریق تلفن مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ آمادگی کامل برای مشاوره مالیاتی را دارند.

به نقل از مرصادنیوز، با توجه به موارد فوق و صحبت های سرپرست امور مالیاتی استان کرمانشاه باید به پزشکان متذکر شد در صورتی که بخواهند قوانین مالیاتی را دور زده و علیرغم نصب کارتخوان در مطب های خود از آن استفاده نکنند، نهادهای مالیاتی از طرق دیگر این موارد را بررسی کرده و برخوردهای جدی و سنگینی با متخلفان در این حوزه صورت خواهد گرفت و در مجموع هیچ راه دررویی وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :