به گزارش کلهرنیوز، دکتر «بهمن روشنی» روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی اقدامات نوروزی با رؤسا و مدیران شبکه ها و بیمارستان‌های استان که به صورت وبیناری برگزار شد، افزود: تیم های اجرایی و نظارتی معاونت‌ درمان در کل ایام تعطیلات فعال بوده و بصورت روزانه در مراکز درمانی استان حضور خواهند یافت.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای حضور و پوشش حداکثری متخصصین در مراکز استان توسط مدیران ذیربط صورت گیرد و برنامه آن به معاونت درمان ارسال شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: باتوجه به تعطیلی هفته اول ایام نوروز، مدیران مراکز نسبت به تامین اقلام و تجهیزات موردنیاز بخصوص تجهیزات حفاظتی اقدام کنند.

وی، حضور متخصصین بیهوشی و ارتوپدی در مراکز ریفرال تروما و حضور متخصصین داخلی و عفونی در مراکز ریفرال کرونا را اجباری دانست و گفت: بخش‌های پرتو درمانی و شیمی درمانی در مراکز مربوطه حداقل ۲ روز در هفته بایستی فعال باشند.

روشتی در ادمه عنوان کرد: درمانگاه دانشکده دندانپزشکی در شیفت صبح فعال بوده و یک مرکز خصوصی دندانپزشکی نیز فعال خواهد بود و در شهرستان‌ها، رؤسای شبکه ها اقدامات لازم برای فعالیت آزمایشگاه‌ها و مراکز رادیولوژی در ایام نوروز را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :