به گزارش کلهرنیوز، عباس قنبری در گفتگو با  اسلام آباد خبر ، اظهار کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب به عنوان یک اداره پیشرو در خلع ید عملی اراضی ملی از ید متصرفین ،هر ساله با استفاده از ادوات سنگین مبادرت به بازپس گیری منابع طبیعی و عودت آنها به انفال عمومی می نماید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آباد غرب عنوان کرد: در سال جاری مساحت ۷ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و خلع ید عملی شده است.

وی گفت: در کنار پرداختن به وظایف سازمانی که در چهار دسته کلی ،حفظ،احیاء،توسعه و بهره بردای اصولی ،تعریف میشود، حفاظت از وضع موجود و برخورد قاطع با متجاوزین اراضی ملی، همواره دغدغه اصلی همکاران بنده در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آباد غرب بوده است.

قنبری افزود: وسعت اراضی ملی ، تنوع پوشش گیاهی، توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی شهرستان و همجواری آن با شهرستانهای استان، شرایط ویژه ای را برای آن ایجاد کرده است. به گونه ای که مراقبت آنی از ۱۳۵هزار هکتار منابع طبیعی  را غیر ممکن نموده،و حفاظت از وضعیت موجود را با مشکلاتی مواجه کرده است. تنوع وظایف سازمانی و کمبود جدی نیرو و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، می طلبد که مردم عزیز شهرستان با حساسیت بیشتری ،منابع طبیعی را ازآن خود دانسته و در حفاظت از آن فعال تر عمل نمایند .بی توجهی به منابع طبیعی به عنوان بستر حیات از طرف مردم ،میتواند خسارات جدی به این سرمایه خدادادی وارد سازد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیان داشت: پدیده های طبیعی مانند تغییر اقلیم ،خشکسالی، پدیده گرد و غبار، آتش سوزی و دست اندازی های بشری، موجبات زوال طبیعت را فراهم ساخته و عدم توجه به جایگاه پوشش گیاهی در حیات موجودات،نابودی آن را تسریع خواهد کرد. به هر حال آموزش و ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی در شهرستان در سر لوحه وظایف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آباد غرب قرار گرفته تا شاید احساس مسئولیت همشهریان در حفاظت از اراضی ملی را ارتقاء دهد.

وی در خاتمه گفت: دست یاری خود را به سمت همشهریان فهیم خودم دراز کرده و انتظار داریم که هر اسلام آبادی خود را یک همیار طبیعت و جنگلبان بداند و در صورت بروز تخریب یا قطع درخت توسط افراد سودجو و سهل انگار ،خصوصا در ایام تعطیلات نوروزی، با تذکر و یا ارسال گزارش به شماره تلفن ۱۵۰۴،از نابودی منابع طبیعی جلوگیری نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :